CD Projekt Red قصد دارد از تکرار فرمولهای استودیوی گذشته مانند Witcher 3 جلوگیری کند و سعی دارد نوآوری های جدیدی را برای بازیکنان هر کار فراهم کند.

آدام بدوفسکی ، مدیرعامل CD Project Red ، این موضوع را در پادکست جدیدی تأکید کرد که یک دهه در تاریخ این بازی عظیم را مورد بررسی قرار داد. Badowski در پادکست ها گفت.
در همان آغاز ساخت Witcher 3: Wild Hunt ، تصمیم گرفتیم دو عنصر متضاد ، یعنی آب و آتش را با هم ترکیب کنیم. ما تمایل داریم این رویکرد را در تمام بازی های بعدی خود ادامه دهیم.
او بازی های بعدی CDPR را توضیح داد که آنها در هر نسخه “چیز جدیدی” اضافه کردند:
ما باید چیزی را اضافه کنیم که مخاطب را تغییر دهد. ما نمی خواهیم نکات خود را بارها و بارها تکرار کنیم. بنابراین ، هر بازی باید شامل چیز جدیدی باشد.
Badowski تأیید می کند که بازی های CDPR هنوز از یک فرمول کلی خاص پیروی می کنند ، آنها به طور کلی “جهانی ، بر اساس تاریخ و کیفیت” بازی هستند ، اما “هر بازی باید یک چیز ابتکاری داشته باشد. این قانون عمومی شرکت است”.
این امر دلیل انتخاب CIRI به عنوان شخصیت اصلی در بازی Witcher 4 یا حتی سرنگونی بازی Cyberpunk بعدی را توضیح می دهد.