به نظر می رسد این ایده که می توان مشکلات را در حین یا پس از انتشار بازی با به روز رسانی های روز اول برطرف کرد، عادت های بدی را در روند توسعه ایجاد کرده است. امروزه بسیاری از بازی ها در شرایط ایده آل عرضه نمی شوند.
این بدان معنا نیست که این بازیها نمیتوانند لذتبخش باشند، اما به این معنی است که بازیکنان اغلب باید منتظر یک پچ روز راهاندازی یا آپدیت کمی پس از راهاندازی برای رفع مشکلات آشکار بازی باشند.
این روند اخیر توسط بسیاری از جامعه بازیها مورد انتقاد قرار گرفته است، از جمله کالین اندرسون، توسعهدهنده سابق Grand Theft Auto که بهعنوان مدیر صدای مجموعه خدمت میکرد. او در این باره در توییتر نوشت:
بهعنوان یک توسعهدهنده، من آن رشته را از دست دادم که میدانستید هیچ راهی برای تعمیر بازی پس از انتشار وجود ندارد. ذهنیت وصله روز اول امروز فقط عادات بد توسعه و مدیریت را تشویق می کند و تجربه مشتری را کاهش می دهد.
سایر توسعه دهندگان و بازیکنان نیز در این مورد نظر داشتند که اکثراً با اندرسون موافق بودند. اگرچه بازیهای امروزی دارای اهداف بزرگی هستند، اما این بدان معنا نیست که این اهداف لزوماً محقق خواهند شد. گاهی اوقات مردم سال ها منتظر می مانند تا یک بازی به طور کامل چشم انداز اصلی خود را درک کند.