DOOM: Dark Age از نظر تعداد بازیکنان در مقایسه با Doom Eternal شروع قدرتمندی را تجربه کرده است. فقط در پنج روز ، این مسابقه به حد 5 میلیون بازیکن رسید.

این بدون شک موفقیت مهمی برای رسیدن به 5 میلیون بازیکن در پنج روز است. با این حال ، همانطور که انتظار می رود ، بیشتر این بازیکنان بازی را از طریق پلت فرم Xbox می شناسند. اینها کسانی هستند که بازی را خریداری کرده اند یا سرویس بازی را در کنسول های سری X / S و رایانه های شخصی انجام داده اند. براساس تجزیه و تحلیل Ambere ، بیش از دو میلیون از این سه میلیون در Xbox بازی کردند و تنها 6000 نفر پلی استیشن 4 را تجربه کردند. علاوه بر این ، طبق داده های Ampère ، تعداد نسخه های رایانه شخصی بازیکنان نسبتاً کم است.
دستیابی به حد سه میلیون بازیکن نتیجه بدی نیست و با توجه به لهجه ای که توسط Xbox در افزایش تعداد مشترکین قرار گرفته است ، به نظر می رسد مایکروسافت کمی ناراضی از یک بازی بیش از دو میلیون بازیکن را به خود جلب کرده است. ما هنوز مشتاقانه منتظر گزارش های فروش تجاری مانند Circana و Newzoo هستیم ، اما طبق گفته مدیر خلاق Raccoon Logic ، وقتی این بازی بخشی از یک سرویس مشترک بزرگ است ، تعداد بالای بازیکنان لزوماً به معنای فروش زیاد در طول پرتاب نیست.
اگرچه استخدام 5 میلیون بازیکن در تنها 5 روز موفقیت آمیز است ، اما به نظر می رسد موفقیت Doom: The Dark Age در استخدام مشترکان بیشتر برای خدمات بازی بیشتر خواهد بود. علاوه بر این ، موفقیت بازی به فروش آن در سیستم عامل های دیگر بستگی دارد.