در طول یک سال گذشته بیشتر در مورد جنبه های منفی ایکس باکس شنیده ایم و دلیل آن چیزی جز انتشار اولین قسمت های این برند برای کنسول های رقیب یعنی پلی استیشن و نینتندو سوییچ نبود. مایکروسافت به وضوح برنامه های جدیدی برای برند ایکس باکس دارد و کمپین تبلیغاتی «این یک ایکس باکس است» چند هفته پیش راه اندازی شد. با این حال، تحلیلگر گروه آماری Circana معتقد است که با وجود جنجال ها، این برند آینده درخشانی در پیش دارد.
در مصاحبه اخیر با GamesRadar، مت پیسکاتلا فروش مطلوب عناوین ایکس باکس در فروشگاه پلی استیشن و همچنین تمرکز فعلی مایکروسافت بر گسترش برند را برجسته کرد و گفت که ایکس باکس برای موفقیت بزرگ در آینده آماده می شود:
به عنوان مثال، اگر به آمار فروش عنوان در فروشگاه پلی استیشن نگاه کنید، عناوین زیادی از مایکروسافت وجود دارد. اگر آنها بتوانند محبوبیت فرنچایز خود را به پلتفرم های دیگر گسترش دهند، چرا که نه؟
اگر به گزارش درآمد این برند نگاه کنید، متوجه خواهید شد که با وجود فروش پایین کنسول، بقیه اعداد خوب به نظر می رسند.
مت پیسکاتلا تاکید کرد که از این نظر ایکس باکس در وضعیت خوبی قرار دارد. با این حال باید پذیرفت که این برند در سال های اخیر دوران سختی را سپری می کند.