تعدادی از افراد پلی استیشن که در Days Gone و The Last of Us نیز کار کرده اند، استودیو جدیدی ساخته اند که اولین بازی آن بر اساس NFT است و Ashfall نام دارد.
دو نفر از کارکنان پلی استیشن به نامهای مایکل مومبائر و جان گاروین برای ایجاد یک استودیوی جدید به نام Liithos همکاری کردند. اولین بازی این استودیو Ashfall نام دارد که به گفته سازندگان، اولین بازی AAA برای رایانه های شخصی و کنسول ها است که از Web 3.0 و شبکه Hedera پشتیبانی می کند و از یک رمزگذاری پایین رده ویژه به نام HBAR استفاده می کند.
مدیر استودیو مامبیر به مدت 13 سال رئیس هنرهای تجسمی پلی استیشن بود و در این مدت روی بازی هایی مانند Uncharted و The Last of Us کار می کرد. او همچنین اخیراً استودیوی جدید That’s No Moon را راه اندازی کرده است.
جان گاروین، سازنده، نویسنده و کارگردان بازی استودیو Bend, Days Gone سابق، به عنوان معاون استودیو Litus خدمت خواهد کرد و کارگردانی و نویسندگی Ashfall را بر عهده خواهد داشت.
این استودیو اولین بازی خود را اینگونه توصیف کرد:
Ashfall بازیکنان را به دنیایی می برد که تحت تأثیر گرم شدن کره زمین، آتشفشان های فعال در منطقه حلقه (جایی که زلزله ها و فوران های آتشفشانی زیادی در اقیانوس آرام رخ می دهد) و همچنین دارای مسافرخانه های متضاد و میدان های انرژی فرار است. بازی در ابتدا شامل یک ماجراجویی تک نفره خواهد بود که حالت های چند نفره PVP و PVE به آن اضافه می شود و دنیای چند رسانه ای بر این اساس شکل می گیرد.
همچنین موارد زیر اعلام شد:
بازیکنان می توانند از شبکه Hadara استفاده کنند. شبکه ای که در آن تحقیق و اکتشاف تجربه ساخت و ساز و تجارت را شکل می دهد. در حال حاضر همکاری هایی بین تیم Ashfall و نویسندگان و هنرمندان کتاب های مصور در حال انجام است. داستان این دنیای جدید با یک کمیک دیجیتالی از جان گاروین آغاز خواهد شد که تصویر جلد آن توسط برت بوث از DC و Worldstorm ساخته خواهد شد.
گاروین همچنین در بیانیه ای گفت:
هدف ما ایجاد یک بازی جهانی رایگان است که به معنای واقعی کلمه یک تجربه نسل بعدی است و از فناوریهای جدید برای توانمندسازی کاربرانمان برای ایجاد محتوای جدید استفاده میکند. مانند گذشته، ما بر خلق شخصیتهای دوستداشتنی، داستانهای جذاب، گیمپلی پیشگامانه و دنیایی برای کشف نه تنها در دنیای بازی، بلکه در رسانههای دیگر نیز تمرکز کردهایم.
جان گاروین
مامبیر در پاسخ به سوال VentureBeat در مورد نقش Web 3.0 در Ashfall گفت:
من همیشه به چند رسانه ای و قدرت ارتباط بین جهان های مختلف آن علاقه مند بوده ام. به نظر من، تصورات نادرستی در مورد آنچه بازی های بلاک چین می توانند به ارمغان بیاورند وجود دارد. من بلاک چین را راه آهنی می بینم که ایستگاه اصلی آن دنیای بازی های ویدیویی است.
میشل مامبیر
او اضافه کرد:
ایستگاه های دیگر به ایستگاه اصلی یعنی بازی ها ختم می شوند و قطارها محموله با ارزش خود (NFT) را به بازیکنان تحویل می دهند. این گونه است که عمیق ترین و جذاب ترین تجربیاتی که تا به حال دیده نشده اند ایجاد می شود. ما میخواهیم به بازیکنان برای کارهایی که انجام میدهند و دوستشان دارند، پاداش دهیم و بین چیزی که دوست دارند و آنچه در بازیها بیشتر دوست دارند، پل کنیم.
میشل مامبیر