به گفته رئیس استودیو پلی استیشن، بازیهای آینده سونی با حداقل یک سال تاخیر روی رایانههای شخصی عرضه میشوند، اگرچه عناوین سرویسگرا در این تعداد گنجانده نشدهاند.
هرمان هالست، رئیس استودیو پلی استیشن، در مصاحبه اخیر خود، استراتژی آینده سونی در انتشار بازی های سونی برای پلتفرم رایانه های شخصی را تشریح کرد.
وی در این رابطه گفت:
فکر می کنم در آینده شاهد یک سال تاخیر بین انتشار بازی ها بر روی پلی استیشن و رایانه های شخصی باشیم. اما این شامل بازی های سرویس گرا نمی شود. بازی های سرویس گرا ماهیت کمی متفاوت دارند. زیرا با جامعه قوی بازیکنان و تعامل قوی روبرو هستید و قصد دارید آنها را داشته باشید. بنابراین ممکن است شاهد فاصله زمانی کمتری بین عرضه آن ها بر روی پلی استیشن و رایانه های شخصی در زمینه ارائه بازی های سرویس محور باشیم.
سونی در بهار امسال اعلام کرد که انتظار دارد تا سال 2025 بیش از نیمی از عناوین سالانه خود بر روی رایانه شخصی و موبایل منتشر شود. Marvel’s Spider-Man Remastered جدیدترین بازی سونی برای رایانه های شخصی است که در آگوست سال جاری منتشر شد. از سوی دیگر بازی های Spider-Man: Miles Morales، Sackboy A Big Adventure و Uncharted: Legacy of Thieves Collection تا پایان سال جاری برای پلتفرم مذکور منتشر خواهند شد.
اطلاعات و شواهد فراوان حاکی از آن است که پورت Returnal برای رایانه شخصی در راه است، که آن را به کوتاه ترین زمان عرضه برای یک بازی پلی استیشن روی رایانه شخصی تبدیل می کند. همچنین در همین راستا اخیرا تصاویری از تنظیمات نسخه PC بازی مذکور فاش شده است.
پیش از این، جیم رایان، مدیرعامل سونی اینتراکتیو اینترتینمنت، در اوایل سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که پلی استیشن قصد دارد مجموعهای از عناوین انحصاری رایانههای شخصی را منتشر کند.