در اکتبر 2022، اعلام کونامی مبنی بر بازسازی Silent Hill 2 برای پلیاستیشن 5 و رایانههای شخصی با واکنشهای متفاوتی از سوی طرفداران ترسناک مواجه شد. دلیل این واکنش ها عدم علاقه به بازسازی بازی نبود، بلکه عدم اعتماد آنها به استودیو مسئول این بازسازی یعنی Bloober Team بود.
این استودیوی لهستانی که پیش از این بازی های ترسناکی مانند The Medium و Layers of Fear را می ساخت، تجربه موفق چندانی در سطح بازی های بزرگ AAA نداشت که باعث شک و تردید طرفداران شد. اما برخلاف انتظارات، Silent Hill 2 Remake نه تنها به نسخه اصلی وفادار ماند، بلکه تیم محتوای جدیدی را بدون اینکه از هسته اصلی بازی کم کند، اضافه کرد.
Bloober Team در مصاحبه ای اعتراف کرد که از تردید بازیکنان آگاه بوده است. اکنون که بازی منتشر شده و با موفقیت های گسترده ای روبرو شده است، به نظر می رسد اعتماد اعضای این استودیو به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
تهیه کننده این تیم لهستانی اعلام می کند:
من فکر می کنم اینطور است، قطعاً به ما اعتماد به نفس بیشتری می دهد. به خصوص برای تیم سایلنت هیل، بلکه برای ما. بله، مثل اینکه ما می توانستیم این کار را انجام دهیم. ما می توانیم بر این نوع چالش ها غلبه کنیم. ما همه بازی های قبلی خود را دوست داریم و با هر کدام چیز جدیدی یاد گرفته ایم. بنابراین من واقعا مشتاقانه منتظرم تا ببینم کرونوس چگونه تکامل مییابد، و البته ما به پروژههای پس از کرونوس نیز فکر میکنیم.
طراح بازی این استودیو نیز نظر مشابهی دارد و گفت:
به طور خلاصه، من فکر می کنم همه ما احساس می کنیم به عنوان توسعه دهنده به سطح جدیدی رسیده ایم.
پس از تجربه بازسازی Silent Hill 2، نمی توانید با نظر او در مورد ارتقاء تیم خود بحث کنید. بسیاری از مردم انتظار نداشتند که Bloober Team با این بازی تا این حد شیک و با المان های جدید عرضه شود و این عنوان برای اکثر طرفداران ترسناک شگفتی بزرگی بود.
Bloober Team Studio آماده ساخت نسخه های بیشتری از سری Silent Hill است، اما پروژه بعدی آنها یک IP جدید به نام Cronos: The New Dawn است که برای عرضه در سال 2025 برای کنسول ها و رایانه های شخصی برنامه ریزی شده است. همچنین نمیتوانیم با اطمینان بگوییم که این بازی موفقیت بزرگی خواهد داشت، اما بر اساس تریلر منتشر شده، آنها در مسیر درستی قرار دارند.