همانطور که به یاد دارید، بازی GTA 6 در دسامبر 2023 با انتشار یک تریلر معرفی شد. در آن زمان کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X/S تنها پلتفرم های بازی محسوب می شدند که گیمرهای رایانه های شخصی را ناامید می کرد. البته این تصمیم راک استار چندان هم دور از ذهن نبود.
در یک مصاحبه رسمی اخیر، استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two به سوالاتی در مورد نسخه PC بازی GTA 6 و سایر موضوعات مرتبط با این فرنچایز پاسخ داد. رویداد رسمی، پنجاه و دومین کنفرانس سالانه فناوری، رسانه و ارتباطات TD Cowen، روز پنجشنبه برگزار شد.
GTA V و GTA Online درآمد بالایی داشتند
مجری این مراسم خاطرنشان کرد: بازی GTA V از زمان انتشار تاکنون حدود 10 میلیارد دلار برای شرکت سازنده به ارمغان آورده است. Zelnik با این اطلاعات موافقت کرد و گفت که با محاسبات ساده می توان این را استنباط کرد. بعد از آن در مورد GTA 6 صحبت کردند.
مجری برنامه از زلنیک این سوال را پرسید:
با توجه به اینکه در ساخت بازی GTA 6 شرکت کردید، آیا فکر می کنید فروش این بازی موفق خواهد بود و بتواند از دستاوردهای قبلی فرنچایز پیشی بگیرد؟
Zelnik با برجسته کردن رشد قابل توجه فرنچایز GTA گفت:
چشم انداز بازار فعلی بسیار متفاوت از زمانی است که GTA V نسخه قبلی با محتوای قابل دانلود بود، اما محتوای سرویس گرا آن قابل مقایسه با GTA Online نبود.
در آن زمان رقابت بین Call of Duty و فرنچایز ما شدید بود. ده سال بعد، GTA V ما را از بقیه متمایز می کند. صعود ما به گونه ای بوده است که به معیاری برای سرگرمی در همه پلتفرم ها تبدیل شده ایم. زمانی که راک استار تریلر را منتشر کرد، غوغایی در رسانه های دیجیتال به پا شد. این تریلر در روز اول 93 میلیون بار دیده شد و بنچمارک های قبلی را دوباره تعریف کرد. بازیکنان از ما انتظار زیادی دارند و نمی توان آن را انکار کرد.
با این حال، هنوز تریلر گیم پلی بازی را ندیده ایم و عملکرد بازی در زمان انتشار غیرقابل پیش بینی است. اشتراوس همچنین پذیرفت که اینها فقط کلمات هستند:
اگرچه به نقطه عطف مهمی رسیده ایم، اما هدف نهایی ما ایجاد یک بازی ویدیویی بی عیب و نقص و خارق العاده است. تا زمانی که این هدف محقق نشود، حرف ما اهمیتی ندارد. ما “باید” موفق شویم و این خواسته مشترک Rockstar و Take-Two است. تخیل ما نامحدود است، واقعاً نامحدود است.
موفقیت و نفوذ Take-Two در بازار در سال 2013 را در نظر بگیرید و آن را با امروز مقایسه کنید. جایی که ما به عنوان دومین موسسه پیشرو در این بخش قرار داریم. موضع ما از آن زمان بهطور قابل توجهی تغییر کرده است. ما توانایی منحصربهفردی برای پشتیبانی از یک عنوان پرفروش داریم، شاهکاری که در دنیای بازی بیرقیب است.
نسخه PC GTA 6
سوال بعدی در مورد نسخه PC بازی GTA 6 بود و اینکه چرا هنوز معرفی نشده است. مجری این مصاحبه از آقای زلنیک پرسید:
شما نسخه های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X/S بازی را ارائه کردید اما از نسخه پی سی خبری نشد. می توانید کمی در مورد آن صحبت کنید؟
تا جایی که من می دانم عدم معرفی آن به معنای فراموشی آن نیست. می توان اقدامات طبیعی انجام داد و در نهایت در این مورد بحث خواهد شد. به نظر من این موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.
استراتژی Rockstar Games در مورد پلتفرم های هدف بازی مشخص است و در صورت لزوم درباره آن بحث خواهد کرد. من معتقدم رویکرد بهینه برای کسب و کار ما تعامل با همه مصرف کنندگان است. این سازمان با پیروی از سنت سعی کرده است در تمامی بسترهای خاص به مخاطبان خود برسد و با حضور خود سازگار شود.
به طور خلاصه، Strauss-Zelnick مشخص نکرد که آیا نسخه PC منتشر خواهد شد یا خیر. Zelnik همچنین اشاره کرد که Rockstar Games رویکرد مشابهی را برای انتشار GTA V و Red Dead Redemption 2 در پیش گرفته است.
در ادامه مصاحبه، مجری برنامه از اشتراوس زلنیک پرسید:
درست است که GTA 6 هنوز منتشر نشده است، اگر بخواهیم آن را پیش بینی کنیم…
استراوس زلنیک با طنز حرف او را قطع کرد و در مورد GTA 7 صحبت کرد:
ما باید چیزهای خاصی را بپذیریم. اول از همه، Rockstar ترجیح می دهد در نهایت هر 12 سال یک محصول جدید در فرنچایز خود منتشر کند. دوم، آنها برنامه های بزرگی برای بخش آنلاین بازی های خود دارند که جزئیات آن در حال حاضر فاش نخواهد شد. با این حال، با توجه به موفقیت GTA Online، منطقی است که آنها استراتژی های جدیدی برای گسترش و تقویت این مؤلفه طراحی کنند. سوم، همچنین ممکن است که Rockstar در دهه آینده روی پروژه هایی غیر از GTA کار کند. پس شاید آنها قصد انجام همه این کارها را دارند، نتیجه نهایی چیست؟ منابع یا دیگران؟
آقای Zelnick تایید کرد که Rockstar Games از زمانی که انتشار GTA V و GTA 6 12 سال طول نکشید بسیار فعال بوده است.
ما باید این سوال مهم را در نظر بگیریم. اینطور نبود که راک استار GTA V را منتشر کند و 12 سال بیکار بماند.
GTA Online به عنوان یک اکوسیستم بزرگ و پر جنب و جوش معرفی شده است و تا به امروز به رشد و توسعه ادامه می دهد. در نتیجه این شرکت به یک بازیگر اصلی در دنیای بازی های آنلاین تبدیل شده است.
باید گفت که راک استار در این مدت حجم عظیمی از محتوا را برای عنوان آنلاین خود منتشر کرده و یک ورودی جدید Red Dead را نیز منتشر کرده است.
باید گفت در این مصاحبه نکات مهمی مطرح شد. منتظر اخبار بیشتر در مورد محبوب ترین فرنچایز جهان باز صنعت بازی باشید.