در مصاحبه ای با وب سایت فایل بازی ، متیو کارچ ، مدیر عامل و بنیانگذار Saber Interactive Studios ، گفت که وی مایکروسافت را به صورت رایگان برای توسعه استودیوی خود پیشنهاد داده است.

کارچ این را توضیح داد:
من به آنها گفتم که این کار را به صورت رایگان انجام دادم ، زیرا ما با هاله بودیم. این بزرگترین حق رای دادن در جهان در آن زمان بود و اضافه کردن آن به یک اتصال دهنده مانند قرار دادن هاروارد بر روی دیوار اتاق شما است. همه می خواهند با ما همکاری کنند وقتی می بینیم که ما روی یک بازی هاله کار کرده ایم و درهای جدیدی را برای ما باز خواهد کرد. بنابراین من ضرر را پذیرفتم و Remaster را انجام دادم.
کارچه سپس تأیید کرد که برای تنظیم قرارداد ، سرانجام 5 میلیون دلار برای توسعه پروژه تعیین شد ، اما بسته به فروش به سابر نرسید.
سرانجام ، او درست بود. Remaster استودیوی Saber را در مرکز توجه قرار داد و مایکروسافت سپس با Xbox One برای Remaster Halo 2 و Halo Port: Anniversary Edition در Xbox One همکاری کرد.