نتایج نظرسنجی نشان می دهد که بیش از نیمی از توسعه دهندگان، مدیریت و سرمایه گذاران را مقصر وضعیت نامطلوب صنعت بازی های ویدیویی می دانند.
صنعت بازی های ویدیویی دوران پرفراز و نشیبی را پشت سر می گذارد. اگرچه بازیهایی که در سالهای اخیر منتشر شدهاند، اغلب عملکرد خوبی داشتهاند، اخراج، شرایط بد کاری و مشکلات دیگر این صنعت را درگیر کرده است.
از سوی دیگر، شکست عناوینی مانند Suicide Squad: Kill the Justice League، تمرکز بر بازیهای سرویسمحور و اخراج انبوه کارکنان، این مسائل را در کانون توجه قرار داده است. در یک نظرسنجی جدید، توسعه دهندگان بازی می گویند صنعت باید تغییر کند. این توسعه دهندگان یک باور مشترک دارند. اگر این مشکلات از کنترل خارج شوند، صنعت بازی ممکن است به سمت آینده بدتری پیش رود.
این نظرسنجی با هدف پرسیدن از توسعه دهندگان بازی در مورد وضعیت فعلی صنعت از نظر اخراج و مشکلات مالی انجام شد. این نظرسنجی شامل حدود 600 توسعه دهنده بود که 59 درصد از آنها گفتند صنعت بازی های ویدیویی در وضعیت ضعیف یا بسیار ضعیفی قرار دارد. علاوه بر این، 26 درصد وضعیت را عادی و 13 درصد نیز وضعیت فعلی صنعت بازی های ویدیویی را خوب می دانند.
49 درصد از پرسش شوندگان معتقدند که وضعیت به همین منوال ادامه خواهد داشت و 19 درصد معتقدند که وضعیت از این هم بدتر است. او توسعه دهندگان، سرمایه گذاران و مدیریت را مقصر این آشفتگی فعلی می داند.
علاوه بر این، عواملی مانند رقابت فعلی در صنعت، هزینه های توسعه بازی و عدم نوآوری به عنوان عواملی در تضعیف صنعت بازی ذکر شده است.
در طول سال گذشته، چندین بازی کنسل شده اند و حتی استودیوهای معروف دیگر از خطر اخراج یا تعطیلی در امان نیستند. استودیوهایی مانند Tango Gameworks، Arkane Austin، Volition، Pieces Interactive و چندین استودیو دیگر در یک سال گذشته درهای خود را بسته اند.
به طور کلی، اکثر توسعه دهندگان از مسیر فعلی بازی چندان راضی نیستند، اگرچه برخی خوشبین هستند و به آینده ای بهتر امیدوارند، اما اکثر کارشناسان به خوبی از چالش های پیش روی این صنعت آگاه هستند.