یوبی سافت از ابزار جدیدی به نام Ubisoft Ghostwriter رونمایی کرد که مبتنی بر هوش مصنوعی است و وظیفه آن کمک به نویسندگان بازی است.
به گفته توسعه دهندگان، Ubisoft Ghostwriter گفتار اولیه کاراکترهای غیر قابل کنترل (NPC) را تولید می کند. اگرچه این عبارات و صداها نقش مهمی در ایجاد دنیای بازی همه جانبه تر دارند، اما یوبی سافت ادعا می کند که استفاده از هوش مصنوعی عمدتا به نویسندگان بازی کمک می کند تا کارهای تکراری کمتری انجام دهند. یوبی سافت لا فورج یا همان بخش تحقیق و توسعه این شرکت مسئولیت توسعه این فناوری را بر عهده دارد.
توضیحات یوبی سافت از تریلر منتشر شده به شرح زیر است:
به این ترتیب Ubisoft Ghostwriter را معرفی می کنیم، ابزاری مبتنی بر هوش مصنوعی که خودمان توسعه داده ایم. این ابزار برای کمک به فیلمنامه نویسان طراحی شده است تا طرح گفتار اولیه کاراکترهای غیرقابل کنترل (عبارات و صداهایی را که این شخصیت ها هنگام تعامل بازیکن با دنیای بازی بیان می کنند یا تولید می کنند) تولید کنند. این ابزار با همکاری فیلمنامه نویسان ساخته شده است تا تعامل با این شخصیت ها واقعی تر شود و نسخه های متفاوتی از یک دیالوگ خاص داشته باشد. به این ترتیب، زیرگروه های ما از هوش مصنوعی برای انجام کارهای تکراری استفاده می کنند و زمان بیشتری برای کار بر روی سایر عناصر حیاتی بازی می گیرند.
یوبی سافت
پس از انتشار این خبر، بسیاری از بازی سازان در شبکه های اجتماعی واکنش منفی نشان دادند و از این شرکت خواستند سرمایه خود را صرف نیروی انسانی کند. آلانا پیرس، نویسنده فعال استودیو سانتا مونیکا، گفت:
من یک نویسنده هستم، و به نظر من، ویرایش یک فیلمنامه یا دیالوگ تولید شده توسط هوش مصنوعی زمان بیشتری نسبت به نوشتن خودم می برد. ترجیح من این است که استودیوهای AAA تمام سرمایه لازم برای تولید چنین ابزاری را برای استخدام نویسندگان بیشتری صرف کنند.
آلانا پیرس