مایکروسافت در ادامه به سرویس Game Pass اشاره کرد و اشاره کرد که انگیزه اصلی خرید اکتیویژن بلیزارد قرار دادن عناوین این شرکت در سرویس Game Pass است که گزینه های بیشتری را برای مخاطبان صنعت فراهم می کند.مایکروسافت اشاره ای نکرده است که آیا به Call of Duty اجازه می دهد تا در صورت نهایی شدن معامله، در سایر خدمات اشتراک منتشر می شود، اما همچنان به دو مدل درآمد «خرید بازی» و «تجربه رایگان» اشاره می کند. و آنها را به عنوان رقبای اصلی Game Pass معرفی کرد.
مایکروسافت در بیانیهای به Gameindustry.biz نگرانیهای تنظیمکنندههای بازار در مورد خرید Activision Blizzard را مورد بحث قرار داد.
ایکس باکس به عنوان جدیدترین پلتفرم بازار کنسول، هفتمین پلتفرم بازار رایانه های شخصی است و جایگاهی در زمینه بازی های موبایلی ندارد، قصد ندارد سایر خدمات را از رقابت حذف کند، اما رقبا را به استفاده از خدمات ابری تشویق می کند. جهش کنید و مقبولیت کسب کنید.
مایکروسافت همچنین در مورد سطح محتوای موجود در پلی استیشن صحبت کرد و به خریدهای اخیر سونی (هر چند بسیار کوچکتر) اشاره کرد. این شرکت خاطرنشان کرد که تنها در سال 2021، بیش از 280 بازی انحصاری شخص اول و شخص ثالث در پلی استیشن در دسترس خواهد بود که تقریباً 5 برابر میزان محتوای انحصاری ایکس باکس است. به طور خلاصه، سونی آنطور که نشان می دهد آسیب پذیر نیست و به نقاط قوت خود اشاره نمی کند.
بخش دوم نگرانی های تنظیم کننده بریتانیا به استفاده مایکروسافت از Activision Blizzard با سرویس Azure و سیستم عامل ویندوز برای تسلط کامل بر پخش بازی های ویدیویی مربوط می شود. این پیچیده ترین قسمتی است که مورد توجه سازمان ها قرار می گیرد و به همین دلیل باید مدت زیادی منتظر تصمیمات سازمان های مختلف باشیم.
این ادعا که رهبر فعلی بازار است [سونی] با استقامت قوی در بازار، با انعقاد قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد با مالک سوم پلتفرم [مایکروسافت] از بازار خارج شده و وضعیت نامناسبی دارد، معتبر نیست. حتی اگر همه بازیکنان Call of Duty بدون استثنا از پلی استیشن به ایکس باکس تغییر کنند، باز هم پایگاه کاربران پلی استیشن بسیار بزرگتر از ایکس باکس خواهد بود.
مایکروسافت معتقد است که نگرانی های CMA در مورد این موضوع نابجاست زیرا سرویس ابری ایکس باکس از Azure استفاده نمی کند و از سخت افزار رایانه شخصی برای پخش بازی ها استفاده نمی کند. مایکروسافت در مورد حذف رقبای استریم موارد زیر را بیان کرد:
مشتریان پلتفرمی که گزینه های زیادی برای خرید بازی ارائه نمی دهد [پلی استیشن] به کنسولی که گزینه های بیشتری را در مقابل آنها قرار می دهد [ایکس باکس] در حال حرکت هستند و CMA باید این رویکرد را تشویق و تشویق کند، نه اینکه آن را دلسرد کند.
مایکروسافت
مشکلات سرویس ابری
هیچ برتری وجود ندارد. در واقع، ایکس باکس در مقایسه با رقبای خود دارای ضعف هایی در زمینه پلتفرم های استریم است. استقبال مشتریان از خدمات ابری بسیار کم است و ضربه زدن به رقبایی که در این شعبه فعالیت می کنند فقط به ضرر ما خواهد بود و باعث می شود که استقبال بازیکنان کمتر شود.
دلیل اصلی اینکه گیمرها تصمیم می گیرند پلی استیشن را کنار بگذارند و به ایکس باکس بپیوندند این است که ایکس باکس راه های جدید و ارزانی برای تجربه بازی ارائه می دهد.
اگرچه سونی از رقابت بیشتر اجتناب می کند و از آن استقبال می کند، اما توانایی رقابت و سازگاری را دارد. در نهایت بازیکنان از این رقابت و گزینه های بیشتری برای تجربه بازی بهره مند خواهند شد.
مایکروسافت بیانیه خود را اینگونه آغاز کرد:
تحریریه ICTNN شبکه خبری