پس از اعلام تعطیلی استودیوهای Tango Gameworks و Arkane Austin توسط مایکروسافت، موجی از واکنش ها در شبکه های اجتماعی قابل مشاهده است.
مدتی پیش، مایکروسافت 4 استودیو Tango Gameworks، Arkane Austin، Alpha Dog و Roundhouse Games را تعطیل کرد. این اتفاق واکنش هایی را از سوی بازی سازان و فعالان صنعت بازی در پی داشت که در این مقاله به برخی از آنها خواهیم پرداخت.
دینگا باکابا، رئیس استودیو Arkane Lyon، یکی از اولین کسانی بود که به این خبر واکنش نشان داد. او خطاب به “ادمین هایی که این را می خوانند” در شبکه اجتماعی X، از آنها خواست تا به وظیفه خود در قبال توسعه دهندگان بازی متعهد باشند.
آقای شینجی میکامی خالق سری Resident Evil و بنیانگذار استودیوی Tango Gameworks به تعطیلی استودیویی که ۱۴ سال پیش تاسیس کرده بود تنها با گفتن ۳ کلمه واکنش نشان داد.
تانگو تعطیل است. (این حادثه) غم انگیز است.
آقای جان یوهاناس، مدیر استودیو Tango Gameworks و بازی Hi-Fi Rush، خبر تعطیلی این استودیو را بازنشر کرد و گفت:
پس کار ما اینطور تمام می شود.
متأسفانه زبان من قادر به توصیف وضعیت من نیست.
با تشکر از کسانی که در این سال ها ما را حمایت کردند.
آقای کایل رولی، مدیر استودیو Remedy و Alan Wake 2 به تعطیلی استودیوی Tango Gameworks به شرح زیر واکنش نشان داد:
هنگام ساخت Alan Wake 2، ما از Evil Within و دنباله آن الهام گرفتیم. هر دو بازی در ژانر وحشت جزو بهترین ها هستند و پایان سری و Tango Gameworks من را بسیار ناراحت می کند. برای کارمندان Tango Gameworks، ما فرصت های شغلی مختلفی در استودیو Remedy داریم، لطفا با ما تماس بگیرید!
آقای توماس مالر، رئیس استودیو مون و مدیر خلاق سری Ori، در چندین پست نظر خود را در مورد بسته شدن بازی Tango Gameworks و Arkane Austin بیان کرد:
برای کسانی که سالها به من میگفتند چرا استودیو مون را به ناشران بزرگ نمیفروشی، به خاطر همین اتفاقات است.
دهه 90 را به یاد می آورم و پایان استودیوهای خریداری شده توسط EA را دیدم.
به کارکنان Tango Gameworks و Arkane Austin که شغل خود را از دست داده اند، لطفا رزومه خود را برای ما ارسال کنید. ما همیشه درخواست های توسعه دهندگان بازی عالی را می پذیریم!
آقای پاول ساسکو، مدیر ارشد CD Projekt Red و بازیهای Witcher 3 و Cyberpunk 2077، با کارمندان Tango Gameworks و Arkane Austin صحبت کرد.
از اینکه می بینم توسعه دهندگان بازی های خلاق دوباره اخراج می شوند بسیار ناراحت هستم. ما فرصت های شغلی مختلفی برای استودیوها در لهستان و آمریکای شمالی داریم. خواهشمند است این پیام را به همه کسانی که از این حادثه آسیب دیده اند برسانید.
آقای Johan Pilestedt، رئیس استودیو Arrowhead و مدیر Helldivers 2 نیز در این باره صحبت کرد:
من تعطیلی Tango Gameworks را متوجه نمی شوم، چرا استودیو را نفروختید؟ من مطمئن هستم که استودیو و کارمندان آن به راحتی می توانند خانه جدیدی پیدا کنند.
دو روز پیش، مایکروسافت چهار استودیو Tango Gameworks، Arkane Austin، Alpha Dog و Roundhouse Games را تعطیل کرد. به گفته رسانه بلومبرگ، این شرکت هنوز تنظیمات را تکمیل نکرده و برنامه های کاهش هزینه را در ذهن دارد.