هیدکی کامیا میگوید که پلاتینیوم گیمز را ترک کرده است زیرا به بازیها به عنوان یک محصول نگاه نمیکند، بلکه به عنوان یک اثر هنری نگاه میکند.

Hideki Kamiya نامی آشنا برای میلیون ها گیمر در سراسر جهان است. هر چند حالا طرفداران کارهای او واقعا نمی دانند چقدر باید منتظر یک بازی جدید از او باشند.
کامیا پس از ترک پلاتینیوم گیمز در حال حاضر بیکار و در کانال یوتیوب خود فعال است. او یکی از بنیانگذاران استودیو پلاتینیوم بود و در زمان خروجش گفت: جدایی من پس از بررسی دقیق و به دلیل اعتقادات خاص من انجام شد.
در مصاحبه ای با IGN در روز جمعه، کامیا این موضوع را گسترش داد و فاش کرد که اعتمادش به بازی های Platinum را از دست داده است و نمی تواند بدون آن به کار در آنجا ادامه دهد. او آنجا را ترک کرد که تفاوتی اساسی در رویکرد خود و استودیو در ساخت بازی دید.
کامیا گفت:
رابطه من با پلاتینیوم گیمز بر اساس اعتماد بود. تصمیم گرفتم آنجا را ترک کنم زیرا احساس می کردم مسیری که شرکت در حال حرکت است با اعتقادات من به عنوان یک توسعه دهنده متفاوت است. بدون آن عنصر اعتماد، نمیتوانستم در آنجا به کار ادامه بدهم، بنابراین ترک کردم تا بتوانم همان طور که فکر میکردم کار کنم.
من به بازی ها به عنوان یک محصول نگاه نمی کنم، بلکه به عنوان یک اثر هنری. من میخواهم هنرم را در بازیها قرار دهم و بازیهایی را ارائه کنم که فقط توسط Hideki Kamiya ساخته شدهاند تا بازیکنان بتوانند از بازیهای Hideki Kamiya دقیقاً همانطور که هستند لذت ببرند.
من تصمیم گرفته ام که شرکت را ترک کنم، مسیر خودم را بسازم و به ساخت بازی هایی ادامه دهم که بازتاب توسعه دهندگان و سازندگان باشد.”
کامیا همچنین درباره نحوه جدایی آنها صحبت کرد و بیان کرد که چگونه تصمیم خود برای جدایی دوستانه بوده است. پس از گذراندن زمان زیادی با آتسوشی اینابا، رئیس استودیو، هر دو توافق کردند که این بهترین راه حل است.
او همچنین اعتراف میکند که واکنش تیم توسعهای که با آن کار میکرد تعجبآور بود. زیرا او واقعاً درک نمی کرد که چقدر از او قدردانی می کنند و می گوید تنها چیزی که در مورد Platinum Games فراموش نمی کند افرادی است که با آنها کار کرده است:
من گفتگوهای عمیق زیادی با اینابا داشتم و تنها زمانی تصمیم گرفتم که هر دو به توافق برسم. اینابا نیز به عنوان رئیس شرکت اعتقادات خاص خود را دارد. گرچه عقاید او با من متفاوت بود، اما ما آنها را عمیقاً مورد بحث قرار دادیم. بنابراین هر دو از نتیجه به دست آمده راضی هستیم.
واکنش اعضای تیم توسعه متفاوت بود. من هرگز نقش خود را در شرکت بدیهی نمی دانستم، اما در آن لحظه متوجه شدم که آنها بیش از آنچه انتظار داشتم به من اعتماد دارند.
این واقعیت که بسیاری از اعضای تیم آنقدر غمگین به نظر می رسیدند که من را ترک می کردم، مرا عمیقاً به فکر فرو برد.
ابتدا دلایل تصمیمم برای جدایی را برای کل تیم به صورت گروهی توضیح دادم. بعد از آن به آنها گفتم که هرکسی می تواند خصوصی با من صحبت کند و بسیاری از آنها این کار را کردند.
برخی از آنها دو سه ساعت با من نشستند و صحبت کردند، برخی گریه کردند و برخی دیگر تصمیم من برای رفتن را غیرمسئولانه دانستند. برخی از آنها گفتند دلیل انتخاب Platinum Games این بود که می خواستند به طور خاص با من کار کنند.
من از تصمیمم پشیمان نیستم فکر می کنم این تصمیم درستی بود و به دلیل احترام به موقعیتم به عنوان یک توسعه دهنده گرفتم. با این حال، من را ناراحت می کند که دیگر نمی توانم با اعضای تیم سابقم کار کنم و متاسفم.
با این حال، کامیا اعتراف می کند که “ایده روشنی در ذهنش” برای یک بازی جدید دارد، حتی اگر هنوز واقعاً پیشرفت نکرده باشد.
او همچنین تصریح کرد که هر شایعه ای مبنی بر ترک او برای همکاری با سازندگان خاص یا راه اندازی یک استودیوی جدید “بی اساس” بوده و او واقعاً قبل از ترک هیچ برنامه دیگری نداشته است.
