به گفته CD Projekt Red، شکست اولیه Cyberpunk 2077 منجر به موفقیت چشمگیر بسته الحاقی Phantom Liberty شد.
بازی Cyberpunk 2077 در اواخر سال 2020 با مشکلات زیادی عرضه شد و با وجود اینکه نمرات قابل قبولی داشت، انتقادات زیادی را از سوی بازیکنان دریافت کرد. اما سازندگان با انتشار آپدیت ها و محتویات مختلف به تدریج مشکلات این بازی را برطرف کرده اند. سرانجام CD Projekt RED با انتشار موفقیت آمیز بسته الحاقی Phantom Liberty توانست بار دیگر توجه ها را به خود جلب کند.
این آزمایش نشان می دهد که چگونه توسعه دهندگان می توانند از بازخورد منفی برای دستیابی به یک نتیجه مثبت استفاده کنند. این می تواند درس مهمی باشد، زیرا بسیاری از بازی های امروزی مستعد شکست و عدم موفقیت هستند.
پاول ساسکو، طراح ماموریت Cyberpunk 2077 در مصاحبه ای با وب سایت TheGamer توضیح داد که چگونه بازخورد طرفداران رویکرد CD Projekt RED را برای توسعه بازی و به روز رسانی های آینده شکل داده است. او توضیح داد که پس از بررسی بازخوردها، تیم سازنده به طور کامل سبک تولید خود را برای Phantom Liberty تغییر داد. در واقع، سازنده ادعا می کند که این استودیو دستخوش تغییرات قابل توجهی شده است.
یکی از درس های مهمی که تیم توسعه آموخته است، اجتناب از مشکلات به هر قیمتی است. حتی زمانی که استودیو در پایین ترین سطح خود قرار داشت، استودیو کاملاً بر روی بهبود تجربه Cyberpunk 2077 متمرکز بود. تیم توسعه سیستم های مختلف را بازنگری کرده و مکانیک های جدیدی را معرفی کرده است. آنها می خواستند به بازیکنان نشان دهند که توسعه دهندگان همیشه متعهد به ارائه بهترین تجربه ممکن هستند. شاید بزرگترین مزیت این باشد که بازیهای آینده CD Projekt Red، از جمله The Witcher 4 و دنباله Cyberounk، از رویکرد جدید سود خواهند برد.