به گفته رئیس استودیو پلی استیشن، رویکرد سرویسمحور جدید سونی لزوماً به معنای ساخت 10 بازی مشابه عناوین Fortnite و Destiny نیست.
سالهاست که پلیاستیشن به عنوان خانه عناوین داستان محور شناخته میشود و این مشکل بهویژه در نسل گذشته، زمانی که شرکتهای بازیسازی به ساخت بازیهای چندنفره، آنلاین و داستان محور روی آوردند، مشهود بود. در حالی که بازار لوت باکس ها و بسته های الحاقی داغ بود و ناشران از عدم تطابق بین سود و هزینه محصولات خود شکایت داشتند، با انتشار God of War 2018، سونی به بازیکنان یک بازی کامل AAA داد که از آن استفاده نمی کرد. برنامه پرداختی برای پوشش هزینه های آن و نه با انتشار بسته های اضافی برای جیب مردم دوخته شد.
با این حال، از ابتدای نسل نهم، تغییرات آغاز شد و مدیران سونی آشکارا قصد خود را برای گسترش عناوین موجود در این سرویس اعلام کردند. آنها Bungie، استودیوی پشت سری بازیهای Destiny و Halo را خریدند تا سیاستهای سرویسمحور خود را توسعه دهند و در همان زمان اعلام کردند که پلیاستیشن تا مارس ۲۰۲۶ ۱۰ بازی متمرکز بر خدمات خواهد داشت.
این تغییر رویکرد باعث نگرانی برخی از طرفداران پلی استیشن شده است که دقیقاً این پلتفرم را برای تجربه عناوین داستانی باکیفیت انتخاب کرده اند و اخیراً در همین رابطه هرمان هالست، رئیس استودیوهای جهانی پلی استیشن در مصاحبه خود با GamesIndustry گفته است:
“خدمات آنلاین” به طور خودکار به این معنی نیست که این شرکت 10 بازی مانند Fortnite و Destiny می سازد. ما محیط رقابتی پیرامون خود و زمانی را که گیمرها صرف خدمات آنلاین می کنند، درک می کنیم. ما می خواهیم بازی های با بالاترین کیفیت ممکن را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.
سپس مشکل را توضیح داد:
استودیوهای پلیاستیشن بازیهای مختلفی را ایجاد میکنند که میتوان آنها را «سرویسگرا» نامید، اما در عین حال در ژانرهای مختلف قرار میگیرند، زمانبندی انتشار متفاوتی دارند و در مقیاسهای مختلف ساخته میشوند. ما همچنین بازی هایی را برای مخاطبان مختلف می سازیم و مطمئن هستم که به خلق جهان ها و داستان هایی که طرفداران پلی استیشن دوست دارند ادامه خواهیم داد.
هالست همچنین درباره خرید Firewalk و اضافه شدن اخیر این استودیو به خانواده پلی استیشن صحبت کرد و گفت:
ما مدت زیادی است که از نزدیک با هم کار می کنیم و واقعاً از این روند لذت می بریم. ما به آنچه می سازیم اعتماد فوق العاده ای داریم.
سخنان هالست قابل تامل است. به گفته او، «سرویسگرا» لزوماً به معنای «فقط چند نفره» نیست و اگر از کلمات او استفاده کنیم، میتوانیم آنها را به اثر جدید Naughty Dog متصل کنیم که به گفته دراکمن، این بازی بزرگترین ساخته آنلاین این استودیو است. ، و در عین حال داستان خود را در قالب چند نفره روایت می کند.
اما نظر شما چیست؟ با Gymfa به اشتراک بگذارید