پس از اینکه کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) اعلام کرد که افزایش قیمت و تغییرات در سطح سرویس Game Pass به مشتریان آسیب می رساند، مایکروسافت پاسخ داد.
بر اساس گزارش The Verge، مایکروسافت با ادعای گمراهکننده بودن بیانیه FTC در پاسخ به این موضوع گفت. متن این پیام به شرح زیر است:
این اشتباه است که سطح استاندارد Game Pass را به عنوان یک نسخه کاهش یافته و درجه بندی شده از ردیف کنسول Game Pass رها شده توصیف کنیم. محصول متوقف شده بازی چند نفره را ارائه نمی دهد، که باید جداگانه با قیمت 9.99 دلار در ماه خریداری می شد (هزینه کل 20.98 دلار در ماه است). در حالی که قیمت سطح Ultimate بازی از 16.99 دلار به 19.99 دلار در ماه افزایش می یابد، این سرویس به لطف بسیاری از بازی های جدید در روز اول، ارزش حتی بهتری را ارائه می دهد. از آن جمله می توان به انتشار بازی جدید Call of Duty اشاره کرد که در روز اول انتشار هرگز در دسترس نبود.
مایکروسافت سپس در مورد Call of Duty صحبت کرد. FTC قبلاً ادعا کرده بود که خرید بلیزارد توسط اکتیویژن باعث دور شدن Call of Duty از کنسول های پلی استیشن می شود. مایکروسافت می گوید این مشکل ربطی به افزایش قیمت Game Pass و تغییرات لایه ندارد.
اگرچه FTC اکنون تلاش کرده است تا بر بازار به اصطلاح اشتراک خود تمرکز کند، بیانیه آن به استدلال های زیر اشاره نکرد.
«صرف نظر از این واقعیت که شرکتها معمولاً خدمات خود را در طول زمان تغییر میدهند، مورد FTC در تمام بازارهای به اصطلاح آن همیشه بر اساس سلب مالکیت بوده است. به عنوان مثال، آنها ادعا می کنند که مایکروسافت Call of Duty را از رقبای خود می گیرد و در نتیجه به رقابت آسیب می رساند. اما حتی در بازار به اصطلاح اشتراک، Call of Duty برای هر کسی که آن را بخواهد دریغ نخواهد شد. »
در پایان این بیانیه، مایکروسافت تاکید کرد که هیچ مدرکی دال بر آسیب به رقابت وجود ندارد.