اگر Call of Duty در هنگام راه اندازی روی Game Pass موجود باشد، تأثیر قابل توجهی بر تعداد مشترکین خواهد داشت.
علاوه بر این، وجود Warzone به همراه مزایای Game Pass می تواند به سرگرم نگه داشتن مشترکین و وفادار نگه داشتن آنها کمک کند.
هاردینگ رولز بیشتر اشاره کرد:
Call of Duty یکی از انتخاب های همیشگی است و به اندازه کافی قابل توجه است تا فرصتی برای افزایش مشترکین ایجاد کند، پس از آن ناشران عناوین AAA ممکن است در بودجه، محصولات و استراتژی های تبلیغاتی خود تجدید نظر کنند.
از نظر مالی، بسیاری از ناشران هنوز سوالات زیادی در مورد هزینه آن دارند و کاتالوگ موجود در این سرویس در مقایسه با مجموعه بازی های موجود در کنسول بسیار کوچک و محدود است.
دادن توانایی سونی برای گنجاندن امتیاز مذکور در میان عناوین خدمات اشتراکی خود، ممکن است اتهامات اخیر مایکروسافت در ایجاد یک اکوسیستم ناعادلانه برای کاهش رقابت در بازار را کنار بگذارد.
تاکنون، Activision Blizzard در مورد قرار دادن بازیهای خود در سرویسهای اشتراکی صحبت کند، بنابراین نمیتوان میزان این تأثیر مثبت را کاملاً حدس زد.
با وجود اینکه چندین عنوان Call of Duty وارد سرویس پلی استیشن پلاس شده است، اما زمان زیادی از بازی های مذکور می گذرد.
آقای پیر هاردینگ رولز، مدیر تحقیقات Ampere Analysis، در مصاحبه با وب سایت GamesIndustry گفت:
نمی توان حدس زد که آیا این منجر به تغییر نظر ناشران نسبت به خدمات اشتراک می شود یا خیر.
به گفته یک تحلیلگر مشهور، معرفی Call of Duty در هر سرویس اشتراکی می تواند “تاثیر قابل توجهی بر تعداد مشترکین” آن سرویس داشته باشد.
تحریریه ICTNN شبکه خبری