علاوه بر این، مایکروسافت تصمیم نهایی و مشخصی در مورد انتشار فرنچایزهای معروف Activision Blizzard مانند Call of Duty بر روی پلتفرم پلی استیشن نگرفته است.
در پایان مرحله اول بررسیها، این رگولاتور تمام نگرانیهای خود را در خصوص این معامله بیان کرد. نگرانیها نه تنها در بازار بازیهای ویدیویی، بلکه در سایر بازارهای نوظهور مانند بازیهای ابری و سرویسهای اشتراک که مایکروسافت دو بار روی آنها تمرکز کرده است، مطرح شده است. اکنون با اعلام این نگرانیها، رگولاتور بریتانیا فاز دوم بررسیها را آغاز میکند مگر اینکه مایکروسافت تا هفته آینده راهحل موجهی را به آنها ارائه کند و ثابت کند که خرید آنها خطری برای بازار بریتانیا ندارد.
این رویدادها در حالی رخ می دهند که مایکروسافت موضع روشنی در مورد وضعیت انحصاری فرنچایزهای Activision Blizzard نداشته است. آنها در برخی اظهارات به انتشار این آثار در تمامی پلتفرم ها اشاره کردند و حالا به نظر می رسد در آینده شاهد انحصاری شدن برخی از آنها باشیم.
مایکروسافت متعهد شده است که سری Call of Duty را «برای چندین سال» فراتر از قراردادهای بازاریابی قبلی به پلی استیشن بیاورد. در اوایل سال جاری، فیل اسپنسر، مدیر بازیهای مایکروسافت، در نامهای به جیم رایان، رئیس پلیاستیشن، اعلام کرد که اگر قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد نهایی شود، سری Call of Duty ناگهان بسته میشود.
از سوی دیگر، بعید به نظر می رسد که تصاحب بلیزارد توسط اکتیویژن به این زودی ها محقق شود. مدتی پیش، تنظیم کننده رقابت بریتانیا حکم داد که خرید اکتیویژن بلیزارد به قیمت 70 میلیارد دلار می تواند تأثیر مخربی بر رقابت در بازار بازی های ویدیویی داشته باشد و خواستار تحقیقات بیشتر شد.
ژانویه گذشته قرارداد امضا شده ای را به سونی تحویل دادیم و اعلام کردیم که Call of Duty چندین سال پس از قراردادهای قبلی با همان محتوا و قابلیت ها به پلی استیشن خواهد آمد. این پیشنهاد فراتر از قراردادهای معمول صنعت بازی است.
نظرت راجع به آن چیست؟