Halo Infinite در طول عمر خود تاخیرهای زیادی داشته است. بسیاری معتقدند که این امر عمدتاً به دلیل موتور بازی و فناوری آزاردهنده آن است. اکنون طبق گزارشی استودیو 343 قصد دارد به جای Slipspace Engine از Unreal Engine استفاده کند.
موتورهای بازی در واقع هنگام ایجاد یک بازی به عنوان یک چارچوب عمل می کنند و شامل ابزارها و سیستم هایی برای مواردی مانند گرافیک، فیزیک، شبکه و غیره می شوند. از آنجایی که ایجاد یک موتور بومی زمان و هزینه زیادی می طلبد، اکثر توسعه دهندگان از گزینه های خارجی مانند Unreal Engine یا Unity استفاده می کنند.
هنگامی که بازی در سال 2021 منتشر شد، متوجه شدیم که بسیاری از ویژگیهای مهم بازی مانند حالت Forge و داستان همکاری وجود ندارد. گیمرها هرگز از سرعت انتشار آپدیت ها و محتوای جدید برای این بازی پس از عرضه راضی نیستند و خود استودیو 343 نیز از این موضوع آگاه است. این موضوع مایکروسافت را بر آن داشت تا از ماه گذشته تصمیم به تغییر ساختار این استودیو بگیرد.
این خبر توسط روزنامه نگاری به نام جرمی پنتر نوشته شده است. به گفته پنتر، منابع مختلف به او گفته اند که آینده فرنچایز Halo به Unreal Engine گره خورده است. اگر این گزارش دقیق باشد، معلوم نیست چه اتفاقی برای Halo Infinite خواهد افتاد. استودیو 343 قبلا گفته بود که قصد دارد از Halo Infinite برای یک دهه پشتیبانی کند.
Halo Infinite در حال حاضر برای پلتفرم های Xbox Series X/S، Xbox One و PC در دسترس است.
اگر استودیو 343 تصمیم به تغییر موتور گرفته است، پس شاهد یک شوک جدید در مسیر توسعه Halo هستیم. زیرا خود مهندس ارشد Slipspace Engine تایید کرد که ماه گذشته راه خود را با 343 جدا کرده است. علاوه بر این، خود Halo Infinite یک سال قبل از انتشار به تعویق افتاد. پیش از این قرار بود همزمان با کنسول های سری Xbox X/S شاهد عرضه این بازی باشیم.
تحریریه ICTNN شبکه خبری