گزارش جدید نشان می دهد که تعداد بازی های منتشر شده در Steam بین سالهای 1 و 2 5 ٪ افزایش یافته است.

این گزارش توسط جیسون شریر توسط بلومبرگ مدیا ارائه شده است. بیشتر و بیشتر ، آماری که نشان دهنده تغییراتی است که صنعت بازی در سالهای اخیر دستخوش شده است. براساس داده های SteamDB ، حدود 4.3 بازی در سال 2 در Steam منتشر شد ، اما این رقم در سال 2 به 6.5 ٪ رسید.
عصر امروز ، توسعه دهندگان بازی نه تنها در رقابت برای جذب بازیکنان بلکه با خدمات پخش ، شبکه های اجتماعی و سایر سرگرمی های دیجیتال نیز در رقابت هستند. این فروش بازی را برای استودیوها به چالش بزرگی تبدیل کرد. در همین زمان ، رو به رشد بازی های جدید ، آثار عالی AAA یا عناوین مستقل کوچک ، رقابت را دشوارتر کرده است.
البته این لزوماً برای بازیکنان معمولی مشکل ساز نیست. این ممکن است بهترین زمان برای لذت بردن از بازی های ویدیویی در حال حاضر باشد ، زیرا تعداد زیادی از عناوین مختلف و با کیفیت در فواصل مختلف قیمت و در سیستم عامل های مختلف در دسترس هستند. حتی دستگاه هایی که قبلاً با کمک خدمات Advanced Cloud ، بازی مناسب نبودند ، توانستند بازی ها را کشف کنند.
اما از طرف دیگر ، این روند به یک چالش بزرگ برای توسعه دهندگان تبدیل شده است. به خصوص وقتی در نظر بگیریم که عناوین مبتنی بر خدمات مانند Fortnite ، به عنوان رقبای دائمی ، بخش بزرگی از توجه بازیکنان را دارند و زمینه را برای بازی های جدید و مستقل محکم می کنند.
اگرچه استودیوها به طور کلی بازی ها را مستقیماً به عنوان دلیل بسته شدن یا تنظیم افزایش نمی دهند ، واقعیت این است که صنعت بازی اکنون بیش از هر زمان دیگری است.
این لزوماً چیزی نیست که می تواند برای یک راه حل تعریف شده پیدا شود ، یا حتی نیازی به آن نیست که یک مشکل واقعی در نظر گرفته شود. با این حال ، نمی توان انکار کرد که رشد دیدنی صنعت بازی های ویدیویی شرایط جدیدی را در سالهای اخیر ایجاد کرده است. شرایطی که توسعه دهندگان فقط پنج سال پیش در این سطح نبودند و اکنون باید با “استاندارد جدید” روبرو شوند.

