به نظر میرسد تواناییهای قهرمان بازی Overwatch 2 در آخرین بهروزرسانی عنوان، پس از دریافت بازخورد متفاوت، متعادل میشوند.
علیرغم شروع ضعیف در زمان عرضه، Overwatch 2 روزهای خوبی را سپری می کند و بیش از 20 میلیون بازیکن را در 10 روز جذب می کند. هفته گذشته، Halloween Terror با یک PvE Brawl جدید به نام Junkenstein’s Revenge: Wrath of the Brawl بازگشت. با این حال، سوال مهم این است که Overwatch 2 در مرحله بعدی چه مسیری را در پیش خواهد گرفت؟
ایجاد تعادل در بازی با ایجاد تغییراتی در هیروهایی مانند Genji، Sombra، Zarya، Kiriko و D.Va یکی از چیزهای بزرگی است که بازیکنان انتظار دارند. قابلیت قفل سلاح Sombra’s Hack از 1.75 به 1.5 ثانیه کاهش یافت و افراد آسیب دیده توسط این سلاح دیگر آسیب نخواهند دید. ضریب خسارت نیز از 40 درصد به 20 درصد کاهش یافته است. این زمانی است که حداکثر مهمات گنج از 30 به 24 و میزان آسیب سلاح شوریکان از 29 به 27 کاهش یافت.
علاوه بر این، افکت شیلد زاریا 2 ثانیه افزایش یافته و زمان خنک شدن او 11 ثانیه افزایش یافته است. توانایی پرتاب Fusion Cannon Diva از 3.5 به 3.75 و توانایی آسیب Booster از 25 به 15 کاهش یافته است. آسیب ناپذیری Kriko به نام Swift Step از 0.4 به 0.2 کاهش یافته است یکی دیگر از تغییرات قابل توجه در بازی است.
این آپدیت در 24 آبان (15 آبان) در دسترس خواهد بود. با این حال، تغییرات دیگری که با هدف ایجاد تعادل در بازی انجام می شود، در زمان انتشار فصل دوم در ماه دسامبر در بازی اعمال خواهد شد. برای جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.
تغییرات در آپدیت منتشر شده در 28 اکتبر
تاریک
- کاهش زمان قفل با سلاح هک از 1.75 به 1.5 ثانیه
- تا زمانی که اثرات هک از بین برود، ضربه دشمنان دیگر ضربه نمی خورند.
- 15٪ توانایی افزایش آسیب هک را از 45٪ به 25٪ کاهش داد.
نظر توسعه دهنده: اعمال این تغییرات در توانایی های Sombra باعث افزایش آسیب او شد. این تغییر به دلیل کاهش زمان قفل با سلاح هک است. این مشکل برای کسانی که از جناحین حمله می کنند (Flanker) بسیار کشنده است و به بازیکن دسترسی بیشتری به خطوط پشتی دشمن می دهد. به همین ترتیب، لازم دیدیم که تغییراتی در میزان آسیب وارد شده توسط هیروهایی مانند Tracer، Reaper و Ganji در حالت 5v5 ایجاد کنیم.
از سوی دیگر، Sombra دیگر قادر به ضربه زدن مجدد به دشمنانی که توسط هک زده شده اند، نیست. بازخوردهایی که در این مدت دریافت کردیم نشان داد که کاهش ظرفیت خنک کننده و همچنین استفاده از هک برای آسیب رساندن به دشمنان در حالت مخفی کاری، مشکلات زیادی را برای سایر بازیکنان ایجاد کرده است. این ویژگی به سلاح هک اجازه می دهد تا از خنک کننده 4 ثانیه ای خود برای هدف قرار دادن چندین دشمن استفاده کند.
یک گنج
- حداکثر مقدار مهمات حالت از 30 به 24 کاهش یافت
- میزان آسیب شوریکن از 29 به 27 کاهش یافت
نظر توسعه دهنده: گنجی را یکی از قهرمانانی می دانند که از حالت 5v5 بهره فراوان برد. تغییر به یک تانک و کاهش کنترل جمعیت به گنجی اجازه داد تا موانع کمتری را در مسیر خود ببیند. با این حال، توانایی های این شخصیت در گذشته متعادل نبوده است. زیرا او تا زمان عرضه در متا چندان فعال نبود. (تیم توسعه سعی می کند تا حد امکان از تغییرات پیشگیرانه اجتناب کند). همچنین لازم به ذکر است که در تست های بتا شاهد بودیم که قهرمانان دیگری مانند Tracer و Reaper که از جناحین حمله می کنند نیز در OW2 موثرتر هستند. اعمال این تغییرات باعث می شود که توانایی های گنجی با توانایی های دیگر قهرمانان کناری متعادل شود.
زاریا
- کاهش زمان استفاده از سپر از 2.5 ثانیه به 2 ثانیه
- خنک شدن محافظ از 10 ثانیه به 11 ثانیه افزایش یافت
نظر توسعه دهنده: در ابتدای بازی، هوش مصنوعی پیش بینی کرد که زاریا یکی از ضعیف ترین تانک های انفرادی در 5v5 خواهد بود. اما آسیب زیاد و سپر بادوام این شخصیت، زاریا را به یکی از قوی ترین قهرمانان بازی تبدیل کرده است.بازخوردی که از رقبای زاریا گرفتیم نشان داد که این شخصیت ضعف های کمی دارد. این، همراه با میزان آسیب بالای زاریا، شکست او را به چالشی دشوار تبدیل کرد. تغییرات اعمال شده مدت زمان حفاظت مورد استفاده توسط این قهرمان را کاهش می دهد. این باعث می شود که زاریا دیگر نتواند به راحتی انرژی خود را بازیابی کند و در نتیجه بازیکنان توانایی این را دارند که راحت تر آن را خارج کنند.
دیوا
- نرخ بازیگری Fusion Cannon از 3.5 به 3.75 افزایش یافت
- کاهش آسیب تقویت کننده از 25 به 15
نظر توسعه دهنده: تغییرات ایجاد شده در آپدیت قبلی دیوا را به یک قهرمان بسیار کشنده تبدیل کرد. از طرف دیگر، پیشرفت در Defence Mateix باعث شد که این شخصیت به چالشی بزرگ تبدیل شود. آمار ما، همراه با بازخوردی که از بازیکنان دریافت کردیم، نشان میدهد که Diva در گذشته قادر به تولید تانکهای دیگر نبوده است. اعمال تغییرات فعلی توانایی های آن قهرمان را متعادل می کند.
کریکو
- مدت زمان آسیب ناپذیری Swift Step از 0.4 به 0.25 ثانیه کاهش یافت
نظر توسعه دهنده: هدف از کاهش این زمان این بود که بازیکن فوراً توسط چیزهایی که پس از تله پورت از طریق دیوار ندیده بود، نابود نشود. با این حال، زمان زیاد باعث سردرگمی بازیکنان در حالتی میشود که در آن به کریکو شلیک میکردند.
نظر شما در مورد این تغییرات چیست؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.