این سازنده مستقل در گفتگو با وب سایت Gamesradar گفت:
در ابتدا، من روی ساخت این پروژه یک بازی سرکش Half-Life متمرکز بودم، اما سپس این رویکرد را تغییر دادم زیرا کار زیادی بود و میخواستم قبل از انجام آن چیزی برای نشان دادن داشته باشم.
دانیل آلمنارا ادامه داد که او در ابتدا قصد داشت گوردون فریمن را به عنوان یک شخصیت پنهان در عمارت سرکش وارد کند. وی در این خصوص گفت:
دانیل آلمنارا، توسعه دهنده مستقل، اعلام کرد که Valve برای انتشار بازی خود در Steam چراغ سبز نشان داده است.
یک سال و نیم پیش پروژه ام را با Velo در میان گذاشتم. بازی در آن زمان در مرحله پیشرفته نبود، اما پاسخی که دریافت کردم این بود که به دلیل ماهیت پروژه (این یک بازی ساخته شده با Unity است و به عنوان یک مد در نظر گرفته نمی شود)، انتشار آن در Steam پیچیده بود. با این حال، یکی از کارمندان به این ایمیل پاسخ داد و به من گفت که روی مکانیک تمرکز کنم و سعی کنم کار سرگرم کننده ای انجام دهم.
این سازنده مستقل در پایان به این نکته اشاره کرد که نسخه اول Half-Life بازی مورد علاقه وی است و توضیح داد که قصد دارد با Codename: Loop آثاری با کیفیت و در خور نام Half-Life توسعه دهد.
Codename: Loop در ابتدا Half-Life: Loop نام داشت، اما بعداً برای متمایز کردن بازی از کالاهای رسمی و کمک به تبلیغ آن در Steam به نام آن تغییر نام داد. این بازی در ابتدا به عنوان بخشی از بازی ترسناک بقا Rogue Mansion آغاز شد که Almenara و برادرش در حال کار بر روی آن هستند.
در همین حال، دانیل آلمنارا یک اسکرین شات از Codename: Loop را به اشتراک گذاشته است که به نظر می رسد در مراحل اولیه توسعه است. در این عکس گوردون فریمن، شخصیت اصلی سریال Half-Life در بخشی از اتاق یک عمارت مجلل ایستاده است.
حدود دو سال پیش، دانیل آلمنارا شروع به کار بر روی یک پروژه مستقل جدید به نام Codename: Loop کرد. این بازی تیراندازی بر اساس نسخه اول Half-Life ساخته شده است. اکنون سازنده گفته است که Valve مجوز انتشار این بازی را در استیم داده است.
Almenara می گوید Codename: Loop به یک سال دیگر کار روی آن نیاز دارد. توسعه دهنده گفت:
Rogue Mansion یک بازی سرکش است و بعد از دیدن مدل Half-Life 1 گوردون فریمن، ایده ای به ذهنم رسید و شروع به کار روی Codename: Loop کردم. متاسفانه گوردون فریمن در Rogue Mansion نخواهد بود.
با وجود پاسخ اولیه ولوو، من به کار روی پروژه ادامه دادم. چون احساس می کردم اگر کاری با کیفیت انجام دهم مورد توجه قرار می گیرد و همچنین از کار روی آن بسیار لذت بردم. بنابراین چند ماه پیش وقتی احساس کردم که پروژه به مرحله توسعه درست رسیده است، دوباره با ولوو تماس گرفتم و پس از چندین بار تایید از طریق Steam، در نهایت به من اجازه دادند تا بازی را روی پلتفرم منتشر کنم.
آلمنارا و افرادی که به او در توسعه Codename: Loop کمک کردند امیدوارند صفحه Steam بازی را تا پایان سال جاری به همراه یک نسخه نمایشی قابل بازی راه اندازی کنند. علاوه بر این، برخلاف آثار مشابهی مانند Hunt Down the Freeman، این بازی کاملا رایگان خواهد بود.
هدف من از پروژه Codename:Loop این است که یک بازسازی کامل از کمپین Half-Life از بالا به پایین، اضافه کردن پشتیبانی برای مراحل سفارشیسازی و یک حالت سرکش انجام دهم.