مدیر عامل PlatinumGames، استودیوی توسعه Babylon’s Fall، برای اولین بار در مورد اعلام اسکوئر انیکس مبنی بر تعطیل شدن بازی در پاییز صحبت کرده است.
بازی اکشن آنلاین پلاتینیوم گیمز Babylon’s Fall پس از انتشار به شدت مورد توجه منتقدان قرار گرفت و نتوانست طرفداران زیادی را جذب کند. ماه گذشته بود که اسکوئر انیکس رسما تایید کرد که این بازی به طور رسمی در فوریه 2023 به سرویس خود پایان می دهد. این به این معنی است که Fall Babylon کمتر از یک سال پس از انتشار آن به پایان می رسد.
آقای آتسوشی اینابا، مدیر عامل پلاتینیوم گیمز در مصاحبه ای جدید با VGC، برای اولین بار در مورد خاموش شدن زودهنگام این بازی سرویس زنده صحبت کرد. او گفت که استودیو “عمیقاً” برای ناامید کردن طرفداران متاسف است. اینابا مدعی شد که محدودیت های قراردادی با ناشر بازی مانع از صحبت او درباره سقوط بابل شده است:
اول از همه، مهم است که بگویم من نمی توانم در مورد زمینه های خاصی از بازی هایی که با شرکای خود توسعه می دهیم صحبت کنم. اگر به دنبال دلایل مشخص یا روندی هستید که منجر به این پایان بازی شده است، باید با Square Enix صحبت کنید.
تنها چیزی که می توانم بگویم این است که بسته شدن Babylon’s Fall ممکن است برخی از طرفداران ما را ناامید کرده باشد. این مشکلی است که ما عمیقا متأسفیم. ارائه هر نوع احساسی غیر از سرگرمی و هیجان از طریق بازی های ما چیزی نیست که به دنبال آن هستیم.
پلاتینیوم گیمز قبلاً به صراحت اعلام کرده است که قصد دارد بازیهای سرویس زنده را به بخشی دائمی از تولید خود تبدیل کند. Inaba گفت که تجربه منفی استودیو با Babylon’s Fall هیچ تغییری در این برنامه ها ایجاد نکرده است. وی همچنین با اشاره به اینکه در آینده چندان علاقهای به همکاری با شرکتهای خارجی مانند آنچه در اسکوئر انیکس رخ داد، نداشت:
ما از این تجربه چیزهای زیادی یاد گرفتیم. هیچ چیز در مورد برنامه های ما برای بازی های سرویس زنده در آینده تغییر نکرده است. بازی های سرویس زنده قطعا چیزی است که ما به دنبال کار روی آن هستیم. دو رکن اصلی وجود دارد که به عنوان توسعه دهندگان باید آنها را در نظر بگیریم. اولی مکانیزم اصلی بازی سرویس زنده بازی است و دومی خود سرویس و محتوای آن.
به نظر من این دو ستون باید کاملاً به هم وصل شوند. اعضای یک تیم و یک شرکت باید آنها را بررسی کنند و از آنها قدردانی کنند. در غیر این صورت، ما خطر به دست آوردن نتایجی را داریم که دوست نداریم.
طی چند سال گذشته، استودیو Platinum Games تلاش کرده پس از یک دهه کار بر روی IP های خارجی، استقلال خود را بازیابد. به همین دلیل این استودیو قصد دارد بازی جدید خود Sol Cresta را به صورت مستقل منتشر کند. البته، Inaba گفت که فقط کنترل کامل یک پروژه مانع از شکست سقوط Babylon نمی شود و درس های دیگری نیز از این بازی می توان آموخت:
اگر هم ناشر و هم توسعه دهنده هستید، مطمئناً مشکل متفاوت خواهد بود. اما این به این معنی نیست که هیچ مشکلی در روند ساخت و انتشار بازی وجود نداشته باشد، اگر فرضاً همه کار ساخت و انتشار بازی را در داخل انجام دهیم، آنگاه شکست یا موفقیت ما 100% به نام ما نوشته می شود.
Babylon’s Fall در حال حاضر بدترین بازی تاریخ پلی استیشن 5 در متاکریتیک و بدترین بازی امسال است.