پروژه ملی احراز هویت فضایی مبتنی بر GNAF
وی تاکید کرد: سیستم پرداخت بر اساس عملکرد استانها ، طرح اصلاح سیستم پرداخت به کارکنان بر اساس موقعیت و کارایی (طرح توقف) ، پرداخت پرداخت کنندگان نامه براساس PSP بستگی به تعداد بسته های توزیع آنها دارد ، اخیراً همان طرح برای پیشخوان ها در نظر گرفته شده است. ما بر اساس تعداد اقلام دریافتی ما حقوق می گیریم.
قادری خاطرنشان کرد: خطوط مستقیم بین استان های همجوار ایجاد کردیم تا سرعت ارائه خدمات افزایش یابد. ما برای حمل و نقل و جابجایی کالا در مراکز مبادله ، بارگیری و تخلیه از واگن های چرخ دار استفاده کردیم که این امر سرعت عمل و کیفیت حمل و نقل را افزایش داده است. در استانهای بزرگ ، ما از ماشینهای مرتب سازی مکانیزه (درجه بندی و طبقه بندی محصول) برای جدا کردن محموله ها استفاده کردیم ، در نتیجه ظرفیت خود را تا چهار برابر افزایش دادیم.
افزایش حجم عملیاتی شرکت پست ملی
وی تأکید کرد: بر این اساس ، ما پروژه ای با عنوان برنامه شتاب دهی شرکت پست تعریف کردیم که در آن با بیش از 70 مرکز رشد ، شتاب دهنده و پارک های علم و صنعت در سراسر کشور ارتباط برقرار کردیم و تعداد زیادی از استارتاپ های موجود را به شبکه جذب کردیم تا با ما همکاری کنید.
قادری افزود: به منظور تمرکز استارتاپ ها بر ارائه خدمات پستی تخصصی و توسعه پلتفرم ، از ابتدای امسال تاسیس مرکز نوآوری شرکت پست را در دستور کار قرار دادیم. در اولین گام ، شعب دیگر این این مرکز در استان های خراسان رضوی ، اصفهان و گلستان راه اندازی می شود و به کل کشور گسترش می یابد.
یکی از مهمترین خدمات ارائه شده برای ایجاد تحول دیجیتالی در شرکت پست ملی ، ایجاد مرکز نوآوری در پارک فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات (ICT) است. محمدرضا قادری در این رابطه گفت: “سیاست اصلی شرکت ملی پست تمرکز بر عملکرد کارآمد و بهینه عملیات اصلی لجستیک و توسعه خدمات آن ، به ویژه خدمات پلت فرم تجارت الکترونیک از طریق بخش خصوصی و استارتاپ ها است. “
قادری با تاکید بر اینکه برای ایجاد تحول در محصول گام برداشته شده است ، افزود: پروژه ملی GNAF در زمینه اقتصاد مقاومتی و توسعه دولت الکترونیک تعریف شده است. ما پروژه را در این مدت تجاری کردیم و اکنون آماده ارائه خدمات به بخش خصوصی و دولتی است.
وی افزود: مجوزهای این مرکز صادر شده است اما به دلیل تغییرات در دولت ، رونمایی آن کمی به تأخیر افتاده و افتتاح آن در دولت جدید است. ما در حال انتخاب شتاب دهنده برای مرکز نوآوری هستیم. در طرح شتاب ، ما اکنون بیش از چند استارتاپ داریم که جذب شده اند و از خدمات شرکت پست استفاده می کنند. در مراکز نوآوری که قصد داریم آنها را افتتاح کنیم ، هدف حمایت از کسانی است که خدمات پستی را به روشهای نوآورانه ارائه می دهند.
به گزارش روز دوشنبه ICTNN ، تحول دیجیتالی در شرکت ملی پست در سال 1998 با ارائه طرح “تحول دیجیتال” آغاز شد و برای اجرای این طرح ، گام های بلندی در شرکت ملی پست برداشته شد. محمدرضا قادری ، عضو هیئت مدیره و رهبر بخش فناوری و برنامه ریزی شرکت ملی پست در گفت و گو با ICTNN ، برخی از این اقدامات را تشریح کرد.
رونمایی از مرکز نوآوری پست در ICT Park
سیستم مرتب سازی مکانیزه
عضو هیئت مدیره و رهبر حوزه فناوری و برنامه ریزی تأکید کرد: ما یکسان سازی قیمت ها ، طرح فروش قرارداد ، ایجاد اشتراک برای جمع آوری محموله ها و در برخی از قراردادها ، تحویل رایگان در ازای ارائه خدمات را در نظر گرفتیم.
قادری تاکید کرد که با ارائه خدمات نوآورانه در شرکت پست ملی ، توانسته اند در همه زمینه ها ابداع کرده و از آن برای افزایش حجم عملیاتی شرکت با همان نیروی کار استفاده کنند. مطرح کردیم. در عین حال ، ما از نظر سرعت ارسال محموله ها و تحویل ایمن بسته ها به مشترکان موفق بودیم.
وی افزود: اکنون انواع روش های تبدیل آدرس و کدپستی به محل و آدرس های توصیفی در آن پیاده سازی شده است که درآمد خوبی را برای شبکه پستی کشور ایجاد کرده است. پیاده سازی خدمات توزیع در دفاتر ، بازسازی سیستم صندوق پست الکترونیکی (Sapest) ، اجرای احراز هویت فضایی مبتنی بر GNAF ، اجرای عملیاتی خدمات ردیابی و نظارت بر کالاهای استراتژیک مانند مرغ و محصولات پتروشیمی بر اساس سیستم های الکترونیکی ، بازسازی 52 خدمات خدمات موجود این شرکت پست در بستر تجارت الکترونیک پست و استانداردسازی خدمات پستی اصلی و اساسی از دیگر اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
نوآوری در فرایندهای پستی گام دیگری بود که در طرح تحول پستی برداشته شد. قادری افزود: برای اینکه بتوانیم محموله ها را با سرعت بیشتر ، هزینه کمتر و کیفیت بهتر جابجا کنیم ، پنج پست استانی ایجاد کردیم. این مناطق محل جمع آوری اقلام است به طوری که دیگر همه اقلام نیازی به ارسال به قطب پستی (منطقه قطبی) تهران و توزیع از آنجا ندارند.
رئیس فناوری و برنامه ریزی شرکت ملی پست تأکید کرد: افراد و تیم هایی که ایده و استارتاپی دارند که قصد دارند در توسعه خدمات پستی مانند پهپادها یا سیستم های پردازشی و هوش مصنوعی فعالیت کنند ، می توانند در مراکز رشد پست پذیرفته شوند. پارک های فناوری اطلاعات و ارتباطات از آنها پشتیبانی می کنند و شرکت ملی پست متعهد به خرید و ورود به بازار در هنگام پیاده سازی محصول است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری