Hido Kojima ، یک طراح برجسته و طراح بازی های ویدئویی ، در مصاحبه ای با مجله ژاپنی A-AN فاش کرد که امسال نمایشگاه جهانی اوزاکا تأثیر عمیقی و اساسی در شکل گیری کار خود از جمله معروف Metal Gear و Death Standing دارد.

کوجیما که در زمان زندگی خود در نزدیکی محل برگزاری رویداد دانش آموز دبستان بود ، چندین بار از این رویداد بازدید کرد. او این تجربه را با “نزدیکترین رویکرد نوع سوم” مقایسه کرد و گفت که قرار گرفتن در معرض “ذهنیت آینده نگر و کیهان شناختی” او را به گونه ای شکل می دهد که امکان ایجاد بازی های نمادین از تجهیزات فلزی امکان پذیر نبود و به دنبال آن Death Stranding.
نمایشگاه جهان اوزاکا (نمایشگاه 2) اولین نمایشگاه جهان در آسیا بود ، با شعار “پیشرفت و هماهنگی برای بشریت” ، دستاوردهای فناوری و چشم اندازهای آینده را نشان می داد. این نمایشگاه اولین نمونه از تلفن های همراه بی سیم ، فناوری قطار مغناطیسی و حتی نمایش سنگی از ماه پس از مأموریت آپولو را نشان داد.
به گفته کوجیما ، عظمت واقعی نمایشگاه اوزاکا نه تنها در فن آوری های پیشرفته و چشم اندازهای آینده بلکه در فرهنگ و تنوع آن نیز قرار دارد. این رویداد جهانی یک پنجره جدید را در Kojima جوان باز کرد و دیدگاه خود را برای همیشه دگرگون کرد.
(این رویداد) همزیستی کشورها ، مذاهب ، نژادها و آداب و رسوم مختلف را به من نشان داد. برای من ، این تجلی “گذشته و آینده” و همچنین “جهان و هارمونی” بود.
در بخش دیگری از مصاحبه ، کوجیما از عدم جاه طلبی در نمایشگاه اوزاکا ابراز ناامیدی کرد و خاطرنشان کرد: پیشنهادات بلندپروازانه وی برای این رویداد به دلیل محدودیت های بودجه رد شد.






































