با این حال ، آخرین تحقیقات میدانی نشان می دهد که استفاده از این ویژگی ممکن است برای اکثر کاربران فواید عملی خوبی نداشته باشد و تأثیر واقعی آن در حفظ سلامت باتری قابل توجه نیست.
نتایج آزمون میدانی
در این آزمایش ، تعدادی از تلفن های همراه در معرض تعداد زیادی از چرخه شارژ قرار می گیرند و میزان شارژ همواره 2 ٪ تا 5 ٪ حفظ شده است.
در پایان این دوره ، پس از یک سال استفاده ، حداکثر ظرفیت باتری این دستگاه ها به حدود 2 ٪ کاهش یافته است. این نتیجه گیری نشان می دهد که محدودیت های حمل و نقل تفاوت زیادی در کاهش سرعت فرسودگی باتری ایجاد نکرده است. شایان ذکر است که سلامت باتری در ابتدای آزمایش 5 ٪ بود.
جالب اینجاست که با گذشت زمان ، به ویژه با نسل های جدید جلوی محصول ، میزان کاهش ظرفیت باتری افزایش یافته است. اگرچه این نمی تواند دلیلی برای دستکاری عمدی شرکت ها باشد ، اما نتیجه طبیعی کاهش تدریجی کارایی باتری با گذشت زمان است.

مشکل کاربر
اتخاذ چنین رویکردی ممکن است برای کاربرانی که به دستگاه های خود در خارج از خانه وابسته هستند یا از امکاناتی مانند دوربین و ناوبری (سایت) استفاده می کنند ، دشوار باشد. حداکثر باتری شارژ اغلب برای پاسخگویی به نیازهای روزانه و کاربردهای سنگین 2 ٪ است.
راه حل نهایی چیست؟
بسیاری از تحلیلگران در این زمینه بر این باورند که به جای وسواس با تنظیمات پیچیده و شاید ناکارآمد ، بهترین راه برای کاربران این است که از دستگاه های خود بی سر و صدا استفاده کنند ، در صورت لزوم آن را حمل کنند و نگران فعال یا فعال نباشند. باتری های لیتیوم مدرن طراحی شده اند -به تدریج با الگوی مصرف منسوخ می شوند.
سخنرانی نهایی
اگرچه ایده محدود کردن شارژ باتری ممکن است در نگاه اول جذاب به نظر برسد ، اما تجربه عملی کاربران نشان می دهد که این ویژگی می تواند دشوارتر از مفید باشد. بنابراین ، به نظر می رسد که شارژ کامل دستگاه و لذت بردن از استفاده بدون نگرانی بیش از حد در مورد سلامتی باتری ، یک رویکرد منطقی تر خواهد بود.
منبع: https://www.itna.ir/news/87059/%D8%B4%D8%A7%D8%B1%DA%98-%DB%B8%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87-%DB%8C%D8%A7-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C
تحریریه ICTNN شبکه خبری