مایکروسافت با نام تجاری Xbox سعی کرده است در سالهای اخیر حضور خود را در بازار بازی های آسیا گسترش دهد. این شرکت پس از یک تجربه محدود با استودیوهای ژاپنی ، اکنون روی چین متمرکز شده است ، یک بازار به سرعت در حال رشد و استودیوهای مستقل آن موفق شده اند تأثیرات عمده ای را در بازار جهانی ارائه دهند.

در آخرین ضربه ، تیم Xbox اعلام کرد که در تلاش است مدیر توسعه تجاری چین را استخدام کند. این کار توسط تیم توسعه و توسعه تجارت Xbox تعریف شده است و هدف آن هدایت فعالیت های تجاری با ناشران بازی و توسعه دهندگان بازی در سراسر آسیا است. طبق اعلامیه رسمی ، وظایف این شخص شامل بسته شدن Xbox ، Windows ، بازی ها و رویدادهای مرتبط خواهد بود.
این تصمیم به دنبال علاقه Xbox به همکاری با استودیوهای آسیایی است. پیش از این ، مایکروسافت سعی کرد با خرید Bethesda و استودیوی ژاپنی Tango GameWorks وارد بازار ژاپن شود. علیرغم موفقیت بازی Hi-Fi Rush ، Tango Studios به طور غیر منتظره ای بسته شد ، اما این مانع از ادامه Xbox در آسیا نشد.
تمرکز جدید بر روی چین بدون دلیل نیست. استودیوهای چینی دیگر برای شرکتهای غربی و ژاپنی نقش حفاظتی را ایفا نمی کنند. بازی هایی مانند اسطوره سیاه: Wukong و Wucchang: Fasters Fallen نشان داده اند که توسعه دهندگان چینی قادر به تولید آثار AAA با کیفیت بالا هستند. این موفقیت ها شرکت های بزرگ غربی را جدی تر کرد.
استخدام یک مدیر توسعه تجارت در چین می تواند پایه و اساس بازی های بومی چینی برای ورود به خدماتی مانند GAMEP باشد. این نه تنها به گسترش مردم کمک می کند ، بلکه به توسعه دهندگان چینی نیز امکان دیده شدن در بازار جهانی را می دهد. از طرف دیگر ، این می تواند به توسعه زیرساخت های محلی Xbox ، به ویژه با توجه به چالش های خاص قانونی و فرهنگی این بازار در چین کمک کند.
در سالهای اخیر ، مایکروسافت سعی کرده است بازی را به عنوان یکی از ستون های اصلی اکوسیستم Xbox ارائه دهد. ورود بازی های چینی در این سرویس می تواند تجربه کاربر را متنوع تر کند و به صنعت بازی در شرق آسیا کمک کند.