Masakazo Swimouri ، آهنگساز و توسعه دهنده سابق Capcom ، از استراتژی نینتندو برای راه اندازی کارتهای بازی کلیدی دفاع کرد که به جای بازی بارگیری می شوند.

کارتهای بازی Console Console Key Switch ، که فقط مجوز دیجیتالی کامل آن را بارگیری می کردند ، از موجی از انتقاد از آن لحظه رونمایی شدند. البته با توجه به افزایش حساسیت مصرف کنندگان به رسانه های فیزیکی و مشکل حفظ بازی ها ، جای تعجب ندارد که تصمیمات اخیر نینتندو بحث برانگیز است. با این حال ، سلیموری اخیراً از نینتندو برای این استراتژی دفاع کرد و گفت:
بسیاری از اقدامات در نینتندو در واقع هدف محافظت از صنعت بازی های ویدیویی و سرگرمی های دیجیتال است. تنها بعد منطقی انتقاد این است که کارتهای کلیدی بازی می توانند بازی را که شما به طور قانونی با اختیار ناشر خریداری کرده اید ، بسازند. اما آیا می توانیم از کالاهای غیر تقسیم شده برای همیشه استفاده کنیم؟ در بیشتر موارد ، اشیاء فیزیکی طول عمر محدودی دارند و در نهایت تجزیه می شوند.
به گفته Swimouri ، زندگی بی پایان محتوای دیجیتال یکی از دلایل اصلی این نینتندو است. وی همچنین توضیح داد که چرا این شرکت تصمیماتی مانند استفاده از کارتهای بازی کلیدی و افزایش قیمت بازی را گرفته است:
- کارتهای بازی کلیدی: ارسال یک کپی غیرمجاز (پرواز نرم افزاری) و کاهش خطر بازی های غیر ضروری در انبارها.
- افزایش قیمت بازی: با توجه به افزایش هزینه ها ، نینتندو پیشرفت کرده و قیمت ها را افزایش داده است به طوری که سایر شرکت های بازی با مشکلات مالی می توانند از آن پیروی کنند.
- قطع خدمات آنلاین در تجهیزات قدیمی: تعیین طول عمر مفید برای سیستم عامل ها به شرکت ها این امکان را می دهد تا بازی های خود را راحت تر روی تجهیزات جدید منتشر کنند. علاوه بر این ، حمل و نقل بازی ها مشاغل جدیدی ایجاد می کند.
Swimouri معتقد است که نینتندو بعید است به دلیل حرص و آز چنین رویکردهایی را دنبال کند ، زیرا از نظر مالی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد.