مدیرعامل نرم افزار Gearbox ، رندی پوتفورد ، به بحث های اخیر در مورد نیازهای سخت افزاری Borderlands 4 پاسخ داد و تأکید کرد که این نسخه جدید برای سیستم عامل های مدرن طراحی شده است و قادر به کار بر روی سیستم های قدیمی نیست.

این اظهارات به بحث گسترده ای در مورد عملکرد بازی در پلتفرم رایانه شخصی رسید. برخی از بازیکنان با سیستم رژیم غذایی متوسط همچنین حفظ تعادل بین فرکانس های تصویر ، وضوح تصویر و کیفیت بصری را دشوار می دانند.
پیکفورد در توییتر توضیح داد كه Borderlands 4 برای استفاده كامل از قدرت مادی نسل جدید ، به ویژه قابلیت های موتور Unreal Engine 5 طراحی شده است. وی توضیح داد که Borderlands 4 یک بازی برتر برای بازیکنان ممتاز است و همچنین خاطرنشان کرد: اگر کنسول ها تجربه یکنواخت را ارائه دهند ، بازیکنان رایانه شخصی با یک چالش کلی برای سیستم ها روبرو می شوند.
وی همچنین خاطرنشان کرد: این بازی روی سیستم های قدیمی خوب کار نمی کند و همچنین تأکید کرد که حتی تجهیزات سه تا چهار ساله می توانند با پارامترهای مناسب عملکرد خوبی کسب کنند. وی از بازیکنان خواست تا ویژگی هایی مانند ردیابی قفسه های مادی را غیرفعال کنند و در صورت لزوم ، وضوح تصویر را به 1440p کاهش دهند تا به جای اصرار بر انجام بازی های با کیفیت 4K و پارامترهای فوق العاده ، تجربه روان تری داشته باشند.
رندی پیکفورد بر اهمیت استفاده از بازپرداخت تأکید کرد اگر بازی مطلوب نباشد و گفت:
اگر می دانید که سیستم شما به دلیل خطا یا خوش بینی قادر به انجام بازی به خوبی نیست یا تمایلی به انجام تنظیمات برای به دست آوردن عملکرد مناسب ندارید ، لطفاً از ظرفیت بازپرداخت بخار برای بازیابی پول خود به جای یک تجربه بد استفاده کنید.
مدیرعامل Gearbox همچنین از انتقاد از وابستگی بازی به فناوری ها برای ارتقاء مقیاس و فن آوری های بهینه سازی عملکرد دفاع کرد. وی در پاسخ به انتقاد طعنه آمیز ، وی اظهار داشت كه همه از روش ارائه گرافیکی فعلی راضی نیستند ، بهتر است موتور بازی را نیش بزنید. با وجود این صریح ، طرفداران پورفورد اطمینان داده اند که استودیو به طور فعال داده های تله فوتو را برای بهبود ابزارهای بهینه سازی و ارائه مشاوره برای دستیابی به بهترین عملکرد در سیستم های مختلف رایانه ای بررسی می کند.
این اولین باری نیست که پیکفورد اظهارات جسورانه ای را در Borderlands 4. انجام داده است. اندکی پس از انتشار بازی ، جامعه بازیکنان را به چالش کشید تا سرورهای بازی را با فشار بیش از حد بر سیستم های پشتیبان آزمایش کنند. در آن زمان ، وی اعلام كرد كه بسیار بعید است كه بازیکنان بتوانند سرورهای بازی را مختل كنند و این نشانگر اعتماد به نفس او در زیرساخت های آنلاین است.