طراح Subautica 2 آنتونی گالگوس می گوید که ما ، انسانها ، به دلیل غرایز میمون (با اشاره به غریزه بقا در DNA) بازی های بقا را جذب می کنیم.

گالگوس در مصاحبه با Edge گفت:
تقلید کوچک ما همه انسانها عاشق پناه و غذا هستند.
بازی Subnautica 2 که باید در ابتدای 6 منتشر شود ، باید مقدار زیادی از عناصر بقا داشته باشد. البته اکنون که هواداران خواستار تحریم هستند ، ممکن است این میمون در بازیکنان خیلی علاقه ای نداشته باشد. گالگوس یکی از خاطرات خود را تأکید کرد:
من قبلاً در یکی از استودیوهای مارول کار می کردم ، و بعضی از همکاران گاهی فرزندان خود را قرار می دادند. من به یکی از بچه های کوچک نگاه کردم که به من گفت: “خدای من ، موفق باشید! این بازی هیچ آموزش اساسی ندارد!” دو ساعت بعد ، برگشتم و یک پایگاه پیشرفته تر از هر چیزی که تصور می کردم دیدم. با خودم گفتم: “خوب ، این بچه یک نبوغ است ، مکانیسم های بازی های بقا آنقدر ساده است که برای همه قابل درک خواهد بود. این (جهان ما) سیاره میمون ها است.”
