شش سال پس از اولین خبر در توسعه Bioshock 4 ، به نظر می رسد که روند توسعه آن به خوبی پیش نمی رود. هفته گذشته بلومبرگ اعلام کرد که این بازی در یک ارزیابی اخیر شکست خورده است که منجر به برکناری گیلمور ، رئیس استودیو و انتصاب کارخانه هوگارت ، مدیر نوآوری ، از یک طرف در بخش انتشارات و همچنین ویرایش جهانی در بخش های خاصی از بازی شد. با وجود این چالش ها ، مدیرعامل Take-Two کاملاً قول می دهد که بازی احتمالاً لغو نمی شود.

Zelnik در مصاحبه با وب سایت به IGN وضعیت بازی Bioshock 4 گفت:
بازی منتشر می شود. من می توانم آن را با اعتماد به نفس کامل بگویم.
Zelnik با بیان اینکه “ما در طول راه با UPS و جوراب ساق بلند روبرو شدیم” ادامه داد ، اما همچنین گفت که استودیوی توسعه دهنده فعلی ، Cloud Chambers “، به دلیل میراث کن لوین و ضبط بسیار موفق نسخه های قبلی ، وی مسئولیت قوی برای ادامه مسیر Bioshock دارد.” او همچنین توضیح داد:
ما باید اطمینان حاصل کنیم که این تجربه به DNA بازی BioShock وفادار است و از طرف دیگر یک قدم بزرگ به جلو است. همیشه دشوار است ما فکر می کنیم می توانیم این چالش را برطرف کنیم ، اما این روند یکپارچه نشده است. استراتژی این شرکت همیشه این بوده است که بهترین سرگرمی را انجام دهیم ، نه لزوماً سرگرمی. البته ، گاهی اوقات ما کوتاه شده ایم ، اما صادقانه بگویم ، بندرت اتفاق افتاده است.
Zelnik همچنین گفت که چرخه های توسعه بازی پر هزینه طولانی تر می شوند زیرا “مصرف کنندگان به دنبال کیفیت هستند” و زمان لازم است. هفته گذشته ، براساس گزارشی که توسط جیسون شریر ، نویسنده وب سایت بلومبرگ منتشر شده است ، مشخص شد که بازی بعدی که توسط Camper Cloud ساخته شده است اخیراً در نظرسنجی های داخلی شکست خورده است و رهبران بازی 2K با آخرین نمونه اولیه مخالف بودند. داستان بازی یکی از قسمتهای اصلی است که به نظر می رسد نیاز به بهبود دارد و در جذب مدیران نتوانسته است.