پردازنده APU Magnus ، که نسل بعدی کنسول Xbox خواهد بود. با طراحی منحصر به فرد خود ، انعطاف پذیری بسیار خوبی را ارائه می دهد که به مایکروسافت امکان می دهد با ارائه طیف کاملی از سیستم ها بر خلاف گذشته ، به جای رقابت با کنسول پلی استیشن ، با رایانه های پیش ساخته رقابت کند.

در آخرین قسمت از پادکست های دیجیتال هفتگی ، کارشناسان فناوری پردازنده Magnus APU را مورد بررسی قرار دادند که نسل بعدی Xbox را تغذیه می کند. آنها تفاوت های بین این پردازنده و پلی استیشن فعلی و Xbox APU را نه تنها در اندازه بلکه در طراحی برجسته کردند. به گفته این تیم ، این طراحی که شامل تراشه های جداگانه CPU و GPU است ، از طراحی یکپارچه سنتی منحرف می شود که قدرت و هزینه را متعادل می کند و از هر چیزی که تاکنون دیده اید قدرتمندتر است. این روش از رویکرد تکاملی در طراحی کنسول پشتیبانی می کند و به مایکروسافت اجازه می دهد تا کک ها را برای ارتقاء بیشتر از چرخه های سنتی کنسول به روز کند. این طرح می تواند برای چندین نسل مورد استفاده قرار گیرد و برخلاف رویکرد فعلی “نسل” با رویکرد “مرحله” مایکروسافت سازگار است.

اگرچه پردازنده APU Magnus در نسل بعدی گران به نظر می رسد ، مجموعه صندوق های دیجیتال حدس می زند که انعطاف پذیری آن نیز می تواند بر بازار رایانه بازی تأثیر بگذارد. از دیدگاه AMD ، امکان ارائه Xbox کامل با این طراحی جمع و جور و شاید ارزان تر می تواند بسیار مهم باشد و به آنها اجازه می دهد تا سهم بازار بیشتری را بدست آورند و جایگزینی برای رایانه های از پیش ساخته شده که اصلاً مقرون به صرفه نیستند ، فراهم کنند. در نتیجه ، این امکان وجود دارد که مفهوم “جنگ کنسول” بین سونی و مایکروسافت برای همیشه تغییر کند ، زیرا سیستم های Xbox برای نسل زیر احتمالاً با رایانه های بازی از پیش ساخته شده رقابت می کنند و نه با پلی استیشن 4.
با رویکرد فعلی مایکروسافت برای تبدیل همه چیز به Xbox ، به نظر می رسد طراحی پردازنده Magnus APU کاملاً مطابق با استراتژی شرکت فعلی است. از آنجا که گزارش شده است که سیستم Xbox نسل بعدی زودتر از PlayStation 2 منتشر خواهد شد ، احتمالاً طولی نخواهد کشید تا ببینیم انعطاف پذیری ارائه شده توسط این APU آینده سیستم های بازی را تغییر خواهد داد.