Kyodai Ltd ، مدیرعامل و بنیانگذار Reset ERA ، از زمان راه اندازی این کنسول بین قاره ای در 7 نوامبر ، نارضایتی خود را از حمایت بد اکثر بازی های ظرفیت PS5 Pro اعلام کرد.

به گفته وی ، بیشتر توسعه دهندگان باید از قدرت پردازش GPU اضافی ، ظرفیت های ردیابی پرتوی پیشرفته و فناوری وضوح بر اساس هوش مصنوعی از طریق پلی استیشن طیفی با وضوح فوق العاده (PSSR) استفاده کنند تا در مقایسه با نسخه اصلی PlayStation 3 بهبود قابل توجهی را بهبود بخشند.
این توسعه دهنده خاطرنشان كرد كه آنها قبلاً روی عنوان PlayStation 4 Pro كار كرده بودند و هم اکنون در حال توسعه سومین مسابقه خود هستند. وی افزود: بازی بعدی آنها از PSSR ، تجهیزات ردیابی پرتونگاری برای روشنایی ، بازتاب و انسداد محیط استفاده می کند. علاوه بر این ، فقط بازی PlayStation 4 Pro دارای 2 تصویر در ثانیه بدون ردیابی پرتوهای و همچنین حالت ردیابی قفسه ها برای 2 تصویر در ثانیه است.
کردسکی تخمین می زند که بسیاری از توسعه دهندگان از درگاه PS5 Pro خود برای روشی بسیار ساده تر برای استفاده از وضوح پویا (DRS) برای نسخه PlayStation 4 Pro استفاده می کنند و با حفظ مجموعه مشابه پارامترهای گرافیکی برای پورت PS5 Pro ، وضوح را افزایش می دهند. به گفته وی ، این رویکرد هدف اصلی کنسول بین قاره ای نیست. به نظر وی ، بیشتر توسعه دهندگان باید از بزرگترین GPU ، ردیابی پیشرفته قفسه ها و افزایش وضوح بر اساس PS5 استفاده کنند.