با شروع همه گیری کرونا، انتشار بسیاری از بازی ها به تعویق افتاد. این تاخیرها تا سال 2022 ادامه دارد. اکنون در رویداد PAX West، مت بوتی اشاره میکند که علاوه بر همهگیری کرونا چه چیزی باعث این تاخیرها میشود، به خصوص که این تاخیرها حتی با ورود کنسولهای نسل جدید نیز ادامه دارد.
مت بوتی، رئیس استودیوی Xbox Game در مورد ناکارآمدی فناوریهای نسل بعدی در کاهش زمان انتشار بازی صحبت میکند.
پنج تا ده سال طول کشید تا کارت گرافیک بهینه شود. می خواستیم تمام بار را روی کارت گرافیک بیاندازیم. اکنون که مواردی مانند شبیه سازی در بازی ها بیشتر شده و حجم کار کارت گرافیک بسیار زیاد است، باید به سراغ پردازنده ها برویم. بنابراین در حال حاضر گروههایی داریم که سعی میکنند بفهمند کدام بخش از کار را باید به پردازندهها بارگذاری کنیم و آن دو بخش (کارت گرافیک و پردازنده) را متعادل کنند. ما هنوز در حال مبارزه هستیم.
غنیمت مات
او در ادامه به بررسی پردازندههای این کنسولها میپردازد و در مورد اینکه چقدر برای سازندگان سخت است که از کنسولهای مبتنی بر کارت گرافیک مانند Xbox One به سختافزار مبتنی بر پردازنده فعلی مانند Xbox Series X/S تبدیل شوند، صحبت میکند.
با توجه به موارد ذکر شده، اگرچه با گذشت زمان از پیچیدگی ساخت و معماری کنسول ها کاسته می شود، اما تیم های سازنده همچنان باید بدون تاخیر در ساخت بازی های نسل بعدی و ویژگی هایی مانند ray tracing به شیوه جدید توسعه بازی ها عادت کنند. آنها در مشکل هستند.
تیم های ساختمانی توانستند خود را با شرایط وفق دهند و راه حل های زیادی پیدا کنند. در واقع، خلاقیت زیادی در کار با بیماری همه گیر وجود داشت. ما هنوز در شروع نسل جدیدی از کنسول ها هستیم و توسعه دهندگان با چیزهایی مانند ردیابی پرتوها کنار می آیند.
غنیمت مات
شایان ذکر است که در حال حاضر استودیو ایکس باکس به طور گسترده از ردیابی پرتو استفاده نکرده است، اما به زودی باید تغییر کند. Forza Motorsport که در بهار 2023 منتشر خواهد شد، برای اولین بار ردیابی اشعه ای را در زمان واقعی به سری مسابقات می آورد.