تحلیلگر صنعت بازی نشان می دهد که کاربران بازی هایی را خریداری می کنند که هرگز بازی نمی کنند و حتی نسخه تظاهرات رایگان را نیز انجام می دهند.

با وجود تمام تلاش های حماسی در سالهای اخیر ، Steam بی نظیر ترین فروشگاه بازی رایانه ای آنلاین است. این پلتفرم نه تنها کاربران زیادی دارد بلکه برای بسیاری از توسعه دهندگان راحت تر و مؤثر است – حتی اگر Valve سهم 5 ٪ از درآمد بازی را دریافت کند. در مقایسه ، EPIC تنها 2 ٪ است و از ماه گذشته ، این رقم را پس از 1 میلیون دلار در نظر می گیرد.
اما چرا توسعه دهندگان می خواهند چنین بخش بزرگی را به شیر بدهند؟ به گفته کریس زوکوفسکی ، تحلیلگر Steam و صنعت بازی ، دلیل جامعه ای که Valve با دقت تغذیه شده است. کاربرانی که بازی می کنند اما اصلاً آنها را بازی نمی کنند. Zukukovsky می گوید:
Valve به مشکلی پاسخ داد که Netflix همیشه با آن سروکار دارد: چگونه مخاطبان آنقدر محتوای سرگرم کننده داشته باشند که دیگر وقت کافی برای زندگی ندارند؟ Valve موفق شد کاربران را ترغیب کند تا با ایجاد “لحظه ای نامحدود در آینده” بازی خود را (اما بیایید صادق باشیم).
وی می افزاید: دلیل تمایل توسعه دهندگان برای دادن شیر 2 ٪ از درآمد آنها وجود “supergimer” در صورت فراخوانی است. افرادی که بازی می کنند ، حتی اگر نمی خواهند آنها را بازی کنند. Zukowski همچنین نشان دهنده بررسی بازی های موجود در رویداد Steam Next Fest است:
در بیشتر موارد ، کاربران فقط بازی ها را به لیست علاقه خود اضافه می کنند ، بدون اینکه حتی یک نسخه ی نمایشی (که رایگان است) را تجربه کنند. اگر آنها واقعاً به بازی علاقه مند هستند ، چرا نسخه ی نمایشی را امتحان نکنید؟
وی برای اثبات سخنان خود به یکی از همکارانش ، کریس ری ، تأکید می کند که او دو بازی در حساب Steam خود دارد ، اما فقط حدود 2 ٪ از آنها. آمار کامل از طریق SteamDB قابل مشاهده است. البته برخی از این بازی ها برای تجدید نظر در دسترس بودند ، اما بخش بزرگی را خریداری کرد. سرانجام ، زوکوفسکی بر کاهش سنگین بخار ، از جمله تخفیف های فعلی در فروش تابستان که فردا به پایان می رسد ، تأکید می کند و لحن طعنه آمیز اضافه می کند:
اگر قصد خرید بازی هایی را ندارید که هرگز بازی نمی کنید ، اکنون بهترین فرصت است!