فرهنگ بحرانی در توسعه بازی های ویدیویی در طول سال ها مورد بحث قرار گرفته است. اگرچه این مشکل هنوز رایج است، بسیاری از استودیوها تمام تلاش خود را برای کاهش شرایط سخت کاری انجام داده اند. از جمله نمونه های ذکر شده می توان به شرکت راک استار گیمز (راک استار گیمز) اشاره کرد که بر اساس گزارش ها روش کار در استودیوهای خود را تغییر داده است. پیش از این مت بوتی، رئیس استودیو ایکس باکس گفته بود که در این راستا قدم هایی برداشته اند تا استودیو Bethesda در روند ساخت بازی با مشکل مواجه نشود.
توییت اصلی و حذف شده کارگردان The Callisto Protocol چنین است:
استودیو Striking Distance اخیرا اعلام کرده است که پروتکل Callisto به مدت 4 سال پشتیبانی خواهد شد. این بازی در تاریخ 11 دسامبر بر روی پلتفرم های پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری X/S، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی عرضه خواهد شد.
گلن شوفیلد در توییتی که مدتی پس از انتشار آن حذف شد، ابتدا روش کار و تعداد ساعات بالای کار اعضای استودیو Striking Distance در توسعه پروتکل The Callisto را توضیح داد. اظهارات این کارگردان و افتخار او به فرهنگ کرانچ در این استودیو واکنش های منفی بسیاری را به همراه داشته است. این موضوع باعث شد که او در توییت دیگری از نظرات قبلی خود عقب نشینی کند.
رئیس استودیو Striking Distance و مدیر پروتکل The Callisto، آقای گلن اسکافیلد، اخیراً در توییتی جدید در رابطه با توییت قبلی و حذف شده خود در مورد فرهنگ کاری تیم سازنده صحبت کرده و اظهارات قبلی خود را پس گرفته است.
با این حال، توییت جدید کارگردان The Callisto Protocol نیز واکنشها را نسبت به توییت اول کاهش نداد. جیسون شرایر، خبرنگار مشهور بلومبرگ در توییتی از اظهارات گلن اسکافیلد در توییت اولیه انتقاد کرد. مت پیسکاتلا، تحلیلگر گروه NPD نیز در توییتی توضیح داد که بحران در استودیو چیزی نیست که او به آن افتخار کند. وی تصریح کرد: اگر بحران برنامه ریزی شده باشد نشان دهنده مشکل مدیریت توسعه پروژه است و اگر برنامه ریزی نشده باشد نشان دهنده ظلم به تیم سازنده است.
من فقط در یک رویداد در مورد بازی صحبت می کنم. ما 6 تا 7 روز در هفته و بین 12 تا 15 ساعت در روز کار می کنیم و هیچکس ما را مجبور به این کار نمی کند و با وجود خستگی و ویروس کرونا به کار خود ادامه می دهیم. ساخت یک بازی چنین فرآیندی را ایجاد می کند و کار سختی می طلبد. ما این کار را انجام می دهیم زیرا عاشق بازی سازی هستیم.
نظرات گلن اسکوفیلد با واکنشهای بسیاری مواجه شد و بسیاری اظهارات مدیر پروتکل کالیستو را ترویج فرهنگ بحرانی دانستند و اشاره کردند که توسعهدهندگانی که در آن محیط کار نمیکنند این پروژه را دوست ندارند. سپس گلن اسکوفیلد یک توییت جدید در مورد این موضوع منتشر کرد و گفت:
هر کسی که من را می شناسد می داند که چقدر به افرادی که با آنها کار می کنم علاقه مند هستم. توییت قبلی من درباره این بود که به میزان تلاش و ساعتهایی که تیم تولید میکشید افتخار میکردم. این توییت جعلی بود ما برای اشتیاق و خلاقیت ارزش قائل هستیم، نه ساعات طولانی. برای تیم سازنده متاسفم.