موفقیت Clair Obscur: Sandfall Interactive Studios Sandfall Square Enix را به بازار تبدیل کرده است که هنوز بازار برای نوبت وجود دارد ، به خصوص برای حق رای دادن Final Fantasy.

رئیس جمهور Square Enix ، تاکاشی کیریو به سؤالات مربوط به آینده حق رای دادن Final Fantasy پاسخ داد. به خصوص در مورد قسمت آخر این سریال ، که سیستم مبارزات انتخاباتی را رها کرده و گیم پلی را به سمت اکشن انتخاب کرده است.
گزارش شده است که کیریو محبوبیت بازی های بازی را تشخیص داده است و به نظر می رسد قصد دارد در آینده بازی های بیشتری را توسعه دهد. با این حال ، لازم به ذکر است که هیچ افشای یا تأیید بازگشت Final Fantasy به ریشه های خود با Final Fantasy 17 انجام نشده است. در حقیقت ، این شرکت به احتمال زیاد در این مجموعه در چندین بازی آینده کار خواهد کرد. از جمله قسمت سوم تاکتیک های Final Fantasy 7 Remik و Final Fantasy – The Ivalice Chronicles.
در ماه مارس ، François Morris ، یک تولید کننده بازی مبهم و واضح: Expedition 33 و یکی از بنیانگذاران Sandfall Interactive ، از نقش بازی های کلاسیک Final Fantasy و همچنین عناوین اکشن مدرن تر مانند Sekiro: Shadows Die Twice صحبت کرد. موریس در مورد آن گفت
این بازی های اصلی کودکی کارگردان ما است. او می خواست معنایی را ایجاد کند که فکر می کرد اگر بازی های مدرن Final Fantasy سبک را حفظ کند ، چه خواهد بود. با این حال ، او همچنین الهام بخش آثار مختلفی بود. مسلماً ، Final Fantasy و JRPG پدران گیم پلی چربی هستند که ما داریم. سیستم دفاعی بازی ما بیشتر از عناوین Sekiro و FromSoftware الهام گرفته شده است. این یک عنصر ریتمیک و یک عنصر در زمان واقعی است و واجد شرایط تر است.
موریس همچنین در مورد الهامات دیگر صحبت کرد. الهام بخش هایی از قبیل بازی های کارت مانند Slay the Spire که به بازیکنان امکان می دهد از مکانیسم های منحصر به فرد از طریق ترکیب های مختلف کارت استفاده کنند.
او مسیر را توضیح داد:
الهامات کوچکتر دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال ، ایده داشتن نقاط اکشن برای مهارت های نبرد بیش از الهام از بازی های ساختمانی عرشه از Magic Points یا Mana در بازی های نقش آفرینی است.