طبق شایعات ، کنسول قابل حمل PS6 دارای 2 گیگابایت رم ، 2 مگابایت حافظه نهان L2 و مهارت های مبتنی بر DMMA خواهد بود.

اگرچه سونی هنوز به طور رسمی از نسل بعدی پلی استیشن رونمایی نکرده است ، اما شایعات مربوط به پلی استیشن 4 ادامه دارد. گفته می شود که نسخه قابل حمل این کنسول را خواهیم دید. افشای کپلر (با تاریخچه انتشار پلی استیشن 2) به انجمن NEOGAF اعلام کرد که تراشه اصلی پلی استیشن 2 با 2 نانومتر و معماری 2 وات طراحی شده است. او گفت.
سری بعدی واحدهای پردازش شتاب (APU) برای کنسول های قابل حمل (اگر این اتفاق بیفتد ، زیرا به نظر می رسد AMD علاقه ای به بازار از دست داده است) در سال ششم با نسل بعدی منتشر می شود. تنها کنسول قابل حمل AMD ، که دارای USSSCCALING است ، کنسول دستی PlayStation است.
همچنین به دلیل استفاده از DNA 5 5 گیگابایت رم (مشابه PS5) با واحدهای عملکرد و درمان بسیار بالاتری دارد. نکته جالب اینجاست که تأیید می شود که مصرف کم قدرت پلی استیشن 2 برای شبیه سازی عملکرد این کنسول دستی تعریف شده است. از آنجا که پهنای باند حافظه این کنسول دستی احتمالاً تنها یک سوم پلی استیشن 2 است ، گفته می شود:
وضعیتی که پهنای باند را تقسیم می کند برای شبیه سازی کنسول دستی طراحی شده است.
سایر مشخصات ادعا شده شامل حافظه نهان 2 مگابایت L2 و حافظه 2 مگابایت بازار (ویژگی ای که در نسخه PS5 و Pro در دسترس نیست). به نظر می رسد که ما هنوز از حافظه LPDDR6 فاصله زیادی داریم. وی در پاسخ به این سؤال كه آیا این سیستم مبتنی بر DNA 5 یا DNA 6 است ، وی پاسخ داد:
دو شاخه از معماری GFX13 (RDNA5 / UDNA یا هر نام AMD انتخاب شده).
بسته به گزارش های غیررسمی ، نسخه دستی PS6 می تواند برای توسعه دهندگان بسیار مفید باشد ، زیرا فرآیند بندر بازی نیاز به کمی مشکل دارد.