به گفته هرمان هالست ، سونی می خواهد اطمینان حاصل کند که خطاهایی که منجر به عدم موفقیت در کنکورد شده است ، در بازی ماراتن تکرار نمی شود.

اگرچه اخیراً می توانید احساس کنید ، حدود یک سال از انتشار (و سریع) کنکورد می گذرد. کنکورد عنوانی بود که حتی رسانه های سنتی (به طور کلی از AAA Studios نیز دفاع می کردند) به عنوان یکی از بزرگترین شکست ها در تاریخ بازی های ویدیویی توصیف شدند. اکنون نام بازی به سادگی به عنوان یک اصطلاح تحقیرآمیز برای توصیف بلایای استفاده می شود.
به تازگی ، در مصاحبه ای ، هرمان هالست (مدیرعامل گروه تجاری سونی) بار دیگر به شکست اشاره کرد. وی از بازی های خدمات زنده از سونی و درسهایی که خطاهای کنکورد را گرفت ، صحبت کرد و گفت که سونی مصمم است که این خطاهای ماراتن را متوقف کند. به گفته HARDOST ، برای درمان این بیماری باید درک شود ، درک این موضوع هنوز می تواند ناقص باشد. وی گفت: آنچه در نهایت کنکورد را از بین برد ، راه اندازی بازی در یک بخش بازار بسیار رقابتی و عدم توانایی در جلب توجه جامعه بازی بود. او دو مشکل اصلی بازی را نادیده گرفت:
- طراحی باورنکردنی شخصیت ها
- قیمت 2 دلار
از آنجا که بازی ماراتن در حال حاضر به دلیل شخصیت های کلیشه ای و عدم وجود وضعیت آزاد مورد انتقاد قرار می گیرد ، ادعای سونی برای یادگیری در مورد خطاهای گذشته باورنکردنی است. اظهارات هالست بیشتر شبیه به تبلیغات برای سرمایه گذاران است تا تجزیه و تحلیل واقعی دلایل عدم موفقیت کنکورد. جالب اینجاست که بر خلاف اظهارات وی ، شایعات منتشر شد که براساس آن سونی تمام کمپین های تبلیغاتی ماراتن را لغو کرده است. اگر این درست باشد ، می توانیم نتیجه بگیریم که حتی خود سونی از موفقیت بازی مطمئن نیست.
این شایعه درست است یا نه ، شرایط اطراف ماراتن به هیچ وجه مطلوب نیست. گزارش های مربوط به فضای استودیو و شکاف بین توسعه دهندگان و مدیران با رسوایی پرواز توسط Banji Studios ، آنها بر موفقیت بازی تأثیر گذاشتند. این شرایط و همچنین گزارشی از مجله Forbes ، توصیف استودیوی بانجی در حالت سقوط آزاد ، اعتماد به نفس بازیکنان را به شدت تضعیف کرد.