CLEAR MINCURE: Expedition 33 ، علی رغم زمان رهایی خود با Oblivion Remastered ، مورد استقبال گسترده هواداران قرار گرفت. همچنین این واقعیت است که توسعه دهندگان بازی قبلاً در Ubisoft کار کرده اند.

با این حال ، کارگردان این بازی فاش کرد که او در یوبی سافت احساس حوصله کرده است و می خواهد کاری جدید انجام دهد. این منجر به ایجاد ایده ای برای عنوانی شد که با الهام از یکی از حق رای دادن های مورد علاقه کودکی وی.
Clear Oscur: Expedition 33 و توسعه دهنده سابق Ubisoft ، Gium Bruch ، در مصاحبه ای با BBC توضیح داد که این بازی در ابتدا فقط یک پروژه شخصی و انگیزشی بوده است. بر خلاف مفهوم عمومی که بیشتر اعضای تیم Ubisoft هستند ، بیشتر تیم ها برای تازه واردان تازه وارد هستند.
عروسی می خواست با الهام از حق رای دادن Final Fantasy یک بازی بسازد. بنابراین او در سال ششم یوبی سافت را ترک کرد. جالب اینجاست که بیشتر اعضای تیم از طریق Reddit و سایر انجمن ها برای این پروژه شخصی استخدام شدند.
در ابتدا بودجه ای وجود نداشت ، اما بعداً ، کپلر تعاملی هزینه های پروژه را هزینه کرد و تیم به 9 نفر رسید. استودیوی تعاملی Sandfall یکسان بود. Bedes می گوید که هیچ یک از این مراحل در ابتدا منطقی به نظر نمی رسید ، اما در پایان ، همه چیز به بهترین شکل ممکن اتفاق افتاد.