کارگردان Doom: The Dark Age در آخرین سخنرانی خود در مورد سیستم Glory Kiel ، که در این نسخه تغییر کرده است.

عصر تاریک به طور قابل توجهی چرخه جنگی را تغییر می دهد و با ترکیب مشکلات سنگین تر ، سیستم پری و تغییر در کشتن شکوه ، تجربه جدیدی را ارائه می دهد.
بر خلاف نسخه های قبلی ، Glory Kiels اکنون بی فایده است و به بازیکنان اجازه می دهد تا از یک به دیگری حرکت کنند. در کلیپ جدید هوگو در پلت فرم X (توییتر سابق) واکنش نشان می دهد ، مدیر بازی هوگو مارتین دلیل اصلی تغییر را توضیح داد. این ایده به دلیل افزایش تعداد دشمنان در میدان نبرد در مقایسه با نسخه های قبلی و افزایش بیش از حد انیمیشن ها بود. به عبارت دیگر ، سیستم قبلی به شکل فعلی “بسیار کسل کننده” معلوم شد.
مارتین همچنین فاش کرد که فیلم زاک اسنایدر “مرجع اصلی” در اجرای چندین گلوری کایل بود. وی همچنین خاطرنشان كرد كه سازنده در حین جلال كایل از “سطل انیمیشن در نزدیکی حمله” استفاده می كند كه بسته به سلاح و نوع دشمن می تواند تغییر كند.