چند روز پیش ، Clear Dark: Expedition 33 منتشر شد و برخلاف بسیاری از انتظارات ، بازی نقش بازی با انتقاد بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

با انتشار Clair Obscur: Expedition 33 ، و با شگفتی های زیادی ، این بازی نقش بازی به یک موفقیت بزرگ در پول نقد تبدیل شده و امتیازاتی کسب کرده است که آن را به بهترین بازی نقدی سال تبدیل کرده است. نقاط کاربر این بازی به طرز شگفت آور بالا ، حتی بالاتر از نکاتی است که نشریات تخصصی به آن داده اند.
با این حال ، به نظر می رسد که موفقیت بازی نیز انتقادات منفی را به خود جلب کرده است ، که امروزه رایج است. Clear Machure: Expedition 33 با میانگین نمره 1 در متریک و 2 در OpenCritic موفقیت بزرگی بوده است ، اما آنچه جالب تر است ، کاربران متاکریتیک هستند: میانگین شگفت انگیز 4.3 با بیش از 2.3 پول نقد! اگرچه بیشتر انتقادات بسیار مثبت هستند ، اما انتقادات منفی نیز وجود دارد که صفر یا نکته ای برای بازی داشته است. دلایل اصلی این نکات پایین چیست؟ یک کاربر با نمره 1.5 بازی را “نامطلوب” توصیف کرد. گیم پلی دیگر آن را “بسیار کسل کننده” می نامد. این اظهارات در آنجا متوقف نمی شود. یک منتقد گفت که او نمی تواند دلیل نکات فوق را درک کند و می گوید که تولید کننده از گیم پلی برای کاهش هزینه ها به عنوان “تجهیزات تنبل” استفاده کرده است. همان کاربر سپس گفت که به استثنای موسیقی و تاریخ ، بقیه اجزای بازی “کامل” بازی مانند “صابون” است!
انتقادات دیگر همچنین گیم پلی باستانی را نیز در نظر گرفت ، به طور عمده و به سادگی با هواداران برای انجام بازی ها سازگار است ، و حتی این که فقط کسانی که می توانند این سبک بازی را مدیریت کنند ، انتقاد مثبتی را نوشتند. تا به امروز ، دو انتقاد منفی برای بازی وجود داشته است ، حتی بیش از یک انتقاد متوسط فقط 5. این نشان می دهد که روند منفی می تواند ادامه یابد ، اما هنوز هم در مراحل اول با بیش از 2.5 ژورنال مثبت (معادل 1 ٪ از کل انتقادات). این تصمیم منفی باید ادامه یابد و انتقاد منفی تر ثبت شود. اگرچه ممکن است درک شود که برخی از افراد با یک سبک خاص از بازی ارتباط برقرار نمی کنند ، اما ناعادلانه است که صفر یا یک نفر را به دست آوریم.