اینستاگرام برنامه جدید ویرایش ویدیویی خود را منتشر کرده است ، که هدف آن رقابت با برنامه Capcut ، یک محصول Tiktok است. اولین برنامه معرفی شده ، معرفی شده در ژانویه ، امروز برای کاربران iOS و Android به صورت رایگان در دسترس است.
این تغییرات به عنوان “برنامه تولید ویدیو برای تولید کنندگان محتوا” توصیف شده است و شامل ابزارهای مدیریت پروژه ، یادداشت ها و ایده های ضبط و تجدید نظر در داده های عملکرد ویدیویی است. همچنین ویژگی های ویرایش پیشرفته ای را ارائه می دهد که در برنامه اصلی اینستاگرام موجود نیست. در میان انیمیشن های انجام شده توسط هوش مصنوعی از تصاویر ثابت ، جایگزینی پس زمینه با پرده سبز و برش موضوع تصویر.
ویژگی های ویرایش اصلاحات بسیار شبیه به KEPKAT ، یک برنامه مستقل مونتاژ ویدیویی است که توسط شرکت مادر Tiktak ، Bytedance تهیه شده است. معرفی تغییرات همزمان با Tiktak و Capcut به طور موقت از فروشگاه های AppStore و Playstore در ایالات متحده حذف شد و این عقیده را تقویت کرد که متا (مالک اینستاگرام) Capkat را به عنوان یک رقیب مستقیم می داند.
آدام ماسری ، مدیر اینستاگرام ، شباهت های خود را با CAPCUT در هنگام افشای اولیه تغییرات در بستر موضوعات پذیرفت ، اما تأکید کرد که این اصلاحات بیشتر از کاربران معمولی برای “تولید کنندگان محتوا” طراحی شده است. وی همچنین به روزنامه نگار Le Verge پاسخ داد كه برنامه “با Capcut بسیار متفاوت خواهد بود” و “طیف وسیع تری از ابزارهای خلاقانه را ارائه می دهد ، اگرچه عموم می توانند هدف كمتری باشند”.
اینستاگرام اکنون تغییرات آینده در اصلاحات ، از جمله تصویر کلیدی ، انتشار ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی و امکان همکاری با سایر کاربران را معرفی کرده است.
اخبار نرم افزار کامپیوتر ICTNN