Eternal Darkness عنوان منحصر به فرد کلاسیک یک GameCube است که به عنوان تصمیم بحث برانگیز نینتندو برای ثبت اختراع سیستم سلامت روان (سلامت روان) در گیم پلی خود شناخته می شود. این سیستم به گیم پلی اجازه می دهد با توجه به سطح شخصیت شخصیت ، تغییرات مهمی را انجام دهد.

مشخص نیست که آیا این یک تاکتیک بازاریابی بود یا اینکه نینتندو واقعاً به این ایده علاقه مند بود ، اما در زمان انتشار آن ، این شرکت گواهی ثبت اختراع را برای این مکانیک ثبت کرد. اکنون ، با بحث و گفتگوهای جدید در مورد ثبت اختراع سیستم نمسیس در وسط وسط: Shadow of Mordor توسط Warner Bros. در سال 4 ، طرفداران کنجکاو بودند که بدانند چه اتفاقی برای سیستم سلامت روانی Eternal Darkness افتاده است ، که هنوز در بازی ها ظاهر نشده است.
اکنون ، یک کاربر Reddit در مقاله ای در مورد این موضوع گفت:
به نظر می رسد که اعتبار به موقع سیستم سلامت روان در تاریکی ابدی به پایان رسیده و به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. البته من وکیل نیستم و شما نباید این را یک نظر حقوقی جدی در نظر بگیرید.
پس از این مقاله ، وب سایت Eurogamer با یک وکیل فعال در زمینه های صنعت بازی های ویدیویی به نام ریچارد هاگ مصاحبه کرد تا این واقعیت را کشف کند. وکیل همچنین در پاسخ توضیح داد:
می توانید از تمام عناصر و استفاده های ذکر شده در این اختراع استفاده کنید. البته این بدان معنا نیست که کپی مستقیم قانونی است ، و مواردی مانند جلوه های بصری و نام های استفاده شده شامل این دسترسی نخواهد بود.
اگر در Minek هستید ، از این پس چه عناصری برای توسعه دهندگان در دسترس خواهد بود ، خواندن متن ضبط شده در جزئیات این سیستم توسط نینتندو بدون مهربانی نیست:
سطح سلامت روان شخصیت تحت تأثیر مشاهده و رویارویی با شرایط خشونت آمیز یا موجودات ترسناک قرار خواهد گرفت.
در اینجا موارد زیر آورده شده است:
- الگوهای بر روی دیوار می میرند و به شخصیت حمله می کنند.
- موجودات در دیوار و زیرزمین حرکت می کنند.
- مجسمه ها شخصیت را کنترل می کنند.
- چشمان روشن شخصیت را در تاریکی دنبال می کنند.
- نقاشی هایی که تظاهرات و معانی آنها تغییر می کند.
- در جاهایی که چیزی وجود دارد ، سر شخصیت را گشت و گذار کنید.
- دیوارهایی که خون آنها جاری می شود.
- غرش موجوداتی که صبر نمی کنید (مانند موش).
- سایه هایی که ظاهر می شوند و تغییر می کنند.
- صدای دیوانه دیوانه (که قوی تر می شود زیرا سلامت روانی شخصیت کمتر است).
- سایه بازیکن به تأخیر افتاده و از آن وحشتناک پیروی می کند.
متأسفانه ، با وجود چنین مکانیک های خلاق ، تاریکی ابدی هرگز پشت سر هم دریافت نکرده است. بنابراین ، علاقه مندان به لوتیس بهتر هستند یا نسخه اصلی را تجربه می کنند یا منتظر هستند تا بازی های بیشتری از این مکانیک الهام بگیرند.