از زمان بازی دو شکل “جنگ کنسولی” وجود داشته است. اولین ، که به طور کلی به عنوان جنگ کنسول شناخته می شود ، رقابت داخلی بین مارک های مختلف است.

در حال حاضر ، جنگ بین سونی و مایکروسافت با پلی استیشن 2 و Xbox Series X در حال انجام است و نینتندو با سوئیچ پیشرفت می کند (و به زودی سوئیچ 2).
شکل دیگری از جنگ کنسول وجود دارد. جنگی که کنسول ها در آن به شکلی علیه قدرت بی نهایت رایانه شخصی می جنگند. بازی در کنسول ها به طور کلی زمینه بازیکنان معمولی است که به دنبال یک تجربه ساکت و ساده هستند. بازی های رایانه ای جایی است که گرافیک ها تا حد ممکن در حال افزایش هستند و همه چیز بسیار حرفه ای می شود. البته مدید ها را نمی توان فراموش کرد.
با این حال ، مدیر سابق سونی ، شان لیدن ، در مصاحبه ای با بازیکنان پادکست گفت که این شکاف بسیار پایین تر از آنچه فکر می کنیم است. تفاوتی که فقط چشم های حاد برای پارامترهای جزئی پیدا کرده اند.
به گفته وی ، رایانه شخصی الهام بخش این خط فکری است:
معماری نسخه های فعلی (کنسول) و رایانه های شخصی بالا اکنون بسیار نزدیک است. همه یکسان به نظر می رسند. به عنوان مثال ، هرگونه تغییر یا به روزرسانی در این زمینه ، “ما قفسه های بیشتری خواهیم داشت.” خوب ، مزیت چیست؟
لیدن همچنین خاطرنشان كرد كه بازی های بزرگ منحصر به كننده های كنترل هستند. به نظر او ، اگرچه Xbox از این فکر دور است ، اما پلی استیشن و نینتندو همیشه به دنبال رقابت با جامعه پسی هستند.