اخیراً یک تصادف رانندگی شیائومی SU7 بزرگراه G0321 (Dezo-Sanravo) در نزدیکی شهر النبات در آنهو ، چین اتفاق افتاد. این تصادف باعث کشته شدن سه دانشجو از دانشگاه ها شد و از مرگ اولین اتومبیل های برقی شیائومی خبر داد. این رویداد نگرانی های گسترده ای در مورد ایمنی خودرو و فناوری رانندگی خودکار ایجاد کرده است.
تصادف رانندگی شیائومی SU7
قربانیان برای آزمون اشتغال دولت سه دانشجو در دانشگاه سفر به شهر سسو بودند. آنها در یک هستند استاندارد شیائومی SU7پایگاه سری SU7 در تاریخ 5 ماه مه خریداری شد و در 5 اکتبر تحویل داده شد.
در اول مارس ، این مدل از سیستم راه اندازی شد انتقال به خلبان خودکار (NOA) از مشاهده بصری در لیدر در مدل های Pro و Max موجود است.

تصادف رانندگی شیائومی SU7
شرایط حادثه
این حادثه در بزرگراه چی رخ داده است ، جایی که خطوط ترافیک کاهش یافته و به دلیل تعمیرات مداوم ، ترافیک به خطوط اصلاح شده محدود شده است. این تغییرات به همراه احتمال تجهیزات ساختمان ممکن است در برخورد نقش داشته باشد.
وقایع را در این تصادف ترتیب دهید
براساس داده های اتومبیل ارائه شده توسط شیائومی به پلیس ، ترتیب وقایع به شرح زیر است:
- 1:31 شب: سیستم NOA فعال بود. سرعت ماشین 2 کیلومتر در ساعت است.
- 1:31 PM: این سیستم موانع را که با هشدار صادر شده بود ، تحقق بخشید و شروع به کند شدن کرد.
- 1:31 PM: کنترل دستی راننده را بگیرید ، فرمان را به سمت چپ 1.5 درجه هم بزنید و فشار ترمز 2 ٪ است.
- 1:31 PM: فرمان در سمت راست تنظیم شده و تراکم ترمز به 5 ٪ افزایش یافته است.
- 1: 1-2: 1 شب: این ماشین با سرعت 2 کیلومتر به یک دیوار بتونی برخورد کرد و سپس سوزانده شد.
جزئیات بعد از حادثه
گزارش های رسانه های اجتماعی ، از جمله یک پست ، یک قربانی را در سکوی دوین دعوت کرد ، که درها به طور خودکار پس از حادثه بسته می شوند مسافران در حالی که ماشین در حال سوختن بود به دام افتادند. شیائومی نتوانست درها را تأیید کند ، اما خاطرنشان کرد که یک دکمه قفل اضطراری وجود دارد ، اگرچه عملکرد آن مشخص نیست. ناتوانی سیستم NOA در کشف موانع کوچک مانند مخروط ممکن است یکی از عوامل باشد.
واکنش و تأثیر رسمی شیائومی بر شرکت
شیائومی در 5 مارس یک تیم تحقیقاتی تشکیل داد و داده های خودرو را تا 5 مارس به پلیس ارائه داد. لی جانمتأسفانه ، مدیرعامل این شرکت ابراز کرد و قول داد که کاملاً شفاف باشد و از خانواده قربانیان حمایت کند.
این شرکت همچنین تأیید کرد که هنوز نتوانسته است به حادثه رانندگی برسد و این شایعات از انتقال به پکن خودداری کردند. براساس داده های داخلی ، شیائومی Su7 در این تصادف در 2 کیلومتر در ساعت بود.
علت آتش سوزی پس از حادثه هنوز در دست بررسی است ، اما شیائومی معتقد است که آتش سوزی احتمالاً چنین است داخل کابین این شروع شد و نه از باتری. این شرکت همچنین اعلام کرد که سیستم AEB (ترمزهای اضطراری خودکار) فعال نشده است ، زیرا سد فعلی توسط قابلیت های کشف سیستم پشتیبانی نمی شود.
بررسی های مداوم
تحقیقات پلیس ادامه دارد ، شرایط جاده ، راننده و سیستم های اتومبیل مورد بررسی قرار گرفت. اینها سؤالات مهمی در مورد قابلیت اطمینان رانندگی اتوماتیک ، ویژگی های اضطراری و نیاز به آموزش رانندگان بر روی اتومبیل های برقی است.
سخنرانی نهایی
این حادثه نه تنها یک تراژدی شخصی برای خانواده های قربانیان بود ، بلکه یک سازنده خودرو در زمینه ایمنی و قابلیت اطمینان فن آوری های رانندگی اتوماتیک نیز بود. ما مشتاقانه منتظر نتایج نهایی بررسی ها هستیم تا بهترین علل و استراتژی های جلوگیری از وقایع مشابه در آینده را درک کنیم.
نظر شما در مورد کشنده شیائومی SU7 چیست؟
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2025/04/06/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81-%D9%85%D8%B1%DA%AF%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B4%DB%8C%D8%A7%D8%A6%D9%88%D9%85%DB%8C-su7-%D8%A8%D8%A7%D8%B9%D8%AB-%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D8%B3/
تحریریه ICTNN شبکه خبری