در دنیای تجارت، همیشه رقابت حرف اول را زده است و موارد بسیار کمی را دیدهایم که دو شرکت، یک تجارت مشترک را راهاندازی کنند. بنابر جدیدترین گزارشهای دریافتی، همکاری اپل و فیسبوک برای ایجاد یک بیزینس مشترک در گذشته بسیار محتمل بوده است. با ictnn همراه باشید.
گزارش وال استریت ژورنال ادعا میکند که هر دو شرکت بر سر این که آیا اپل باید از پستهای به اصطلاح تقویت شده کوتاه بیاید یا خیر، با هم اختلاف نظر داشتهاند. با پرداخت هزینه فیس بوک (متای کنونی)، ارائه کننده یک پست میتواند آن را توسط تعداد بیشتری از کاربران فیس بوک مشاهده کند. فیس بوک ادعا کرده است که اپل حق دریافت درآمد از پستهای تقویت شده (پروموت شده) را نخواهد داشت. از آنجایی که بسیاری از کسب و کارهای کوچک از این ویژگی برای دستیابی به مشتریان بالقوه بیشتری استفاده میکنند، اپل پول تبلیغاتی را از توسعه دهندگان دریافت نمیکند، بنابراین فیسبوک استدلال کرده که این درآمد به صورت دستی بوده است.
یکی از احتمالاتی که مورد بحث قرار گرفته است، نسخه ویژه و بدون آگهی تبلیغاتی فیس بوک بوده است که از طریق اپ استور به کاربران iOS ارائه شود. از آنجایی که این یک سرویس اشتراکی خواهد بود، فیس بوک درآمد زیادی جمع آوری میکرد و اپل ۱۵ تا ۳۰ درصد سهم معمول خود را دریافت میکرد. اما وقتی با دو شرکت متمرکز بر پول مانند اپل و فیسبوک سر و کار دارید، مذاکرات در مورد اینکه چه کسی باید سود بیشتری کسب کند، کمی سخت میشود.
بر اساس گزارش جدیدی که در وال استریت ژورنال منتشر شده است، اپل و فیس بوک در نظر داشتند بین سالهای ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ همکاریهای مشتری انجام دهند. این ایده در واقع متعلق به اپل بود، زیرا به گفته کسانی که از آن مطلع بودهاند، به نظر میرسید که اپل قرار است بخشی از درآمد فیس بوک را به دست آورد. یکی از این منابع که در وال استریت ژورنال نقل شده، میگوید که اپل قصد داشته است با فیسبوک کسب و کارهایی مشترک ایجاد کند. احتمالا اپل و فیس بوک در نظر داشتهاند تا حق اشتراک نسخه بدون آگهی این سایت رسانه اجتماعی را در اپ استور عرضه کنند.
به گفته PhoneArena، طبق اطلاعات Insider Intelligence، تنها ۳۷ درصد از کاربران آیفون و آیپد، ردیابی شدن را مجاز دانستند و تعداد کاربران بالقوه iOS و iPadOS که تبلیغات هدفمند را مشاهده میکردند، کاهش چشمگیری داشت. ویژگی ATT در آوریل ۲۰۲۱ در iOS 14.5 و iPadOS 14.5 بین کاربران آیفون و آیپد منتشر شد. گزارش این مجله با استناد به گزارشی از شرکت مدیریت داده Lotame، میگوید که فیس بوک، توییتر، اسنپ و یوتیوب روی هم، امسال به خاطر ویژگی ATT اپل، حدود ۱۷.۸ میلیارد دلار درآمد از دست دادهاند.