به گفته توسعه دهندگان BOT Astro ، اگرچه این عنوان از نظر بصری با سایر عناوین حزب PlayStation-Post مانند God of War Ragnarok یا Horizon Banked West قابل مقایسه نیست ، اما هنوز هم از حداکثر ظرفیت و پتانسیل حداکثر کنسول نسل بازی استفاده می کند.

در مصاحبه با Famitsu ، تیمی از برنامه نویس ارشد گیم پلی Asobi ، Takumi Yoshida ، روند توسعه Bot Astro و چالش های آن را شرح داد:
ما از حداکثر توان درمانی PlayStation 2 در توسعه BOT Astro استفاده کردیم. با وجود بسیاری از عناصر صفحه در هر زمان ، به تصویر کشیدن صحیح مایعات نیز بسیار مهم بود. اسفنج و شروع به اسپری برای ما بسیار دشوار بود ، زیرا فرکانس تصویر در این زمان ها بسیار ناپایدار بود و ما آن را تا آخرین روزهای قبل از خروج بهینه کردیم.
وی در مورد هدف از استودیو تیم Asobi در پاسخ به این سوال که: “وی افزود:” وی افزود:
از زمان نسخه ی نمایشی اولیه بازی ، من دوست داشتم تعداد زیادی از شخصیت های پویا را به نمایش بگذارم و به لطف اجرای پلی استیشن 2 و جشن 5 پلی استیشن ، توانستم این ایده را به واقعیت تبدیل کنم و شخصیت های مختلفی را در Astro Bot گنجانم.
البته اثرات بصری Astro Bot تنها نکته قابل تحسین نیست ، زیرا گیم پلی آن بسیار مورد انتقاد و بازیکنان قرار گرفت. Astro Bot در سال گذشته در جوایز بازی 2024 جایزه بهترین مسابقه سال را به دست آورد. ماه گذشته ، Astro Bot پنج جایزه دیگر از جمله بهترین بازی سال را در بیست و هشتمین جوایز آکادمی سالانه هنرهای تعاملی و علوم (AIAS) دریافت کرد.
این موفقیت ها البته از چشمان مدیران رندر سونی مستثنی نبودند. مدیر سونی Hikori Totoki تأیید کرد که PlayStation بازی های خانوادگی بیشتری را شبیه به Astro Bot در آینده تولید ، تولید و ارائه می دهد.