محمد احمدی وی در مصاحبه ای با خبرنگار اقتصادی IRNA در مورد همکاری شرکت ملی پست با بخش خصوصی ، گفت: “اکنون تعداد قابل توجهی از شرکتهای نوآورانه و خلاق در کشور با شرکت ملی پست همکاری می کنند ؛ در این چرخه ، شرکت ملی پست همچنین فرصتی برای توسعه و گسترش زنجیره محصولات خلاق و پس از فناوری از طریق این شرکت ها فراهم می کند.
وی تأکید کرد: آنچه در برنامه های مدیریتی جدید شرکت ملی پست به عنوان یک استراتژی بزرگ در نظر گرفته می شود این است که ما می توانیم در زمینه فرآیندهای اجرایی و عملیاتی و همچنین تولید تولید محصولات مشترک قدم بگذاریم و سطح دسترسی را تسهیل کنیم. در این روش و از طریق شبکه های اجتماعی به مصرف کننده نهایی و ایجاد خدمات کاربر دوستانه SO -Called. برای اندازه گیری نیازهای بخش های مختلف بازار و ارائه خدمات تخصصی به آنها.
احمدی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی ، شرکت ملی پست یک بستر بزرگ با قوانین و چارچوب های خاص است که خدمات عمومی را تشکیل می دهد ، اما در این بخش که خدمات عمومی به عنوان یک بستر حمل و نقل توزیع برای گروه های جامعه هدف در دسترس است ، باید باشد. خالق و شرکتهای نوآورانه.
معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت که تسهیل یکی از اهداف اصلی شرکت ملی پست است ، با تأکید بر: مسئله بعدی که ما در شرکت ملی پست روی آن تمرکز می کنیم از شرکتهای نوآورانه برای تبدیل ایده ها به محصول پشتیبانی می کند. در دو یا سه ماه گذشته ، برخی از اقدامات خوب انجام شده است ، از جمله راه اندازی یک محصول خجالتی یا هوشمندانه با استفاده از روبات های تحلیلی در استان کرمانشاه و کنوانسیون اطلاعات حمل و نقل در زمینه حمل و نقل.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون ، ما یک مرکز نوآوری استانی برای همکاری نداشته ایم ، اما به احتمال زیاد به زودی ارائه می شود.
مدیرعامل شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: “البته ، برخی از این شرکت ها کارهای موازی انجام می دهند که منجر به چالش ها می شود. شما باید این مسائل را در نظر بگیرید و در مورد آنها فکر کنید.
مشکل کارت سوخت در اثر انتقال زیاد اتومبیل ایجاد می شود
احمدی در مورد توزیع کارتهای سوخت و چالش های آن گفت: “چالشی که به طور طبیعی در قسمت کارت سوخت یافت می شود ، که کمتر در سایر اسناد مالکیت مشاهده می شود ، به نقل و انتقالات خودرو برمی گردد.” تعداد نقل و انتقالات اتومبیل زیاد است. این کارت در واقع برای یک نفر در یک آدرس صادر می شود ، اما در ضمن که کارت تولید و ارسال می شود ، انتقال دیگری نیز وجود دارد که به طور طبیعی چالش های جدیدی را ایجاد می کند.
وی گفت: “آنچه من فکر می کنم حدود شش ماه پیش بین ما و صدور کارت سوخت بود و ما به یک فضای بهینه رسیدیم این بود که ما توانستیم کل فرآیند صدور کارت را رعایت کنیم تا چالش ها و روند کار کمتر شود.” یکی از آنها این است که در گذشته وجوه کارت سوخت دریافت می شد که چالش هایی را ایجاد می کرد.
معاون وزیر ارتباطات افزود: “اکنون بستر مناسب برای ثبت کارت سوخت به صورت آنلاین ارائه شده است تا فرآیندها را اصلاح کند.” گاهی اوقات فرآیند تولید کارت ممکن است روند را طولانی کند ، اما تا آنجا که من می دانم ، در شرایط فعلی وضعیت خوب است.
احمدی گفت: رسیدن به متقاضی از تولید کارت سوخت تا توزیع ، کمتر از 4 ساعت طول می کشد ، مگر اینکه شخص موجود نباشد یا آدرس او را مطرح کند. براساس این موارد ، توزیع مجدد بخش کارت سوخت حدود 2 ٪ و سایر خدمات حدود 2.5 ٪ است.
رقیب بخش خصوصی نیستند
وی گفت: “اگر این مورد در گذشته باشد ، ما اعتقاد نداریم که اکنون باید ادامه یابد.”
مسئله دیگر احمدی این است که اگر می خواهیم با بخش خصوصی رقابت کنیم زیرا ظرفیت ها محدود هستند و نیازها بسیار گسترده است. علاوه بر این ، وضعیت شرکت ملی پست و چارچوب ها ، قوانین و مقررات حاکم بر شرکت به هیچ وجه اجازه نمی دهد.
معاون وزیر ارتباطات تأکید کرد: رقابت برای بازار محدود است. بازاری که اکنون در مورد آن صحبت می کنیم حداقل 5 برابر چیزی است که اکنون داریم و به همین دلیل باید کمک کنیم. در حقیقت ، دیدگاه و سیاست شرکت ملی پست به موضوع رقابت ، پیشنهاد حمل و نقل خدمات و کار مشترک است.
احمدی افزود: “در بعضی از بخش ها ، مانند تدارکات ، مانند هزینه نگهداری شبکه بسیار زیاد است ، عاقلانه است که همکاری های استراتژیک با شرکت های بخش خصوصی را دنبال کنیم زیرا بخش خصوصی در این زمینه باهوش تر عمل می کند و هزینه نهایی برای این کشور مصرف کننده کاهش می یابد. “
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات